Csendes Percek július 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 1., K, 03:41:02 CEST

                         2008. július 1. kedd

Zsolt 77,11-21.

11 Az az én bajom, gondoltam, hogy megváltozott a Felséges jóindulata.
12 Emlékezem az ÚR tetteire, visszagondolok hajdani csodáira.
13 Végiggondolom minden tettedet, elmélkedem dolgaidon.
14 Szent a te utad, Istenem! Van-e oly nagy Isten, mint a mi Istenünk?
15 Te vagy az Isten, aki csodákat tettél, megismertetted erődet a
népekkel.
16 Megváltottad hatalmaddal népedet, Jákób és József fiait. (Szela.)
17 Láttak téged a vizek, ó Isten, láttak a vizek, és megremegtek, a
mély vizek is reszkettek.
18 A felhők ontották a vizet, a magas fellegek mennydörögtek, nyilaid
pedig cikáztak.
19 Mennydörgésed hangzott a forgószélben, villámok világították be a
világot, reszketett és rengett a föld.
20 Utad a tengeren át vezetett, ösvényeid a nagy vizeken, lépteid nyoma
nem látszott.
21 Mint nyájat, úgy vezetted népedet Mózes és Áron által.

                        EMLÉKSZEL AMIKOR...?

Emlékezem az Úr tetteire, visszagondolok hajdani csodáira. (Zsolt
77,12)

Nemrégen a férjemmel meglátogattunk néhány barátunkat, akiket 25 éve
nem láttunk. Mennyi mondanivalónk volt egymásnak! A gyermekeink, akik
Zimbabwe-ben valaha együtt játszottak, már mindannyian házasok voltak,
mi pedig mind nagyszülők. A férjemmel három városban is éltünk azóta,
hogy elköltöztünk barátaink mellől. Órákig beszélgettünk közös
élményeinkről, melyekre néhányunk emlékezett, mások elfelejtették már.
Voltak olyan történetek, melyek újra megnevetettek minket, de olyanok
is, amelyeknél könnyekre fakadtunk. Ahogyan visszatekintettünk
múltunkra, tisztán láttuk benne Isten jelenlétét, gondoskodó hatalmát;
ezért minél több múltbeli élmény jött elő, annál biztosabbak voltunk,
hogy Isten csodálatos dolgokat tartogat számunkra a jövőben is.
Eszembe jutott a 23. zsoltár: "jóságod és szereteted kísér". Ahogy
felidéztük a múltat, láttam, hogy Isten ott volt velem a nehéz
helyzetekben, szeretete és kegyelme mindig erőt adott. Mégis, ezt csak
akkor ismertem fel, amikor visszatekintettem. Nem csoda, hogy a Biblia
arra bíztat, hogy emlékezzünk és gondolkozzunk el mindazon, amit Isten
tett az életünkben.

Imádság: Istenünk, segíts visszaemlékeznünk mindarra, amit tettél az
életünkben. Köszönjük, hogy bizalmunk lehet benned a jövőnket illetően
is. Ámen.

Visszatekintve az életünkre, hol látjuk benne Isten munkáját?
Shirley M. Corder (Keleti-fok, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK SÉRÜLT AZ EMLÉKEZETE!