Csendes Percek január 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jan. 18., P, 03:41:03 CET

                       2008. január 18. péntek

Zsolt 139,13-18.

13 Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében.
14 Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak
alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt.
15 Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam,
mintha a föld mélyén képződtem volna.
16 Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt
írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg
belőlük.
17 Mily drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!
18 Számolgatom, de több a homokszemeknél, s a végén is csak nálad
vagyok.

                          FIZIKAI EGÉSZSÉG

Vagy nem tudjátok, hogy testetek, amit Istentől kaptatok, a bennetek
lévő Szentlélek temploma, és ezért nem a magatokéi vagytok? (1Kor 6,19)

Hetente négyszer korán reggel a helyi kondi-terembe járok edzeni.
Mindenféle emberrel találkozom ott, fiatalokkal és idősekkel, akik
testük fizikai erőnlétével is törődnek. Sokan ártottunk a testünknek
egészségtelen diétákkal, rossz étkezési szokásokkal, de ma már egyre
több ember tisztában van az egészséges táplálkozás és a testmozgás
jótékony hatásaival.
Pál tudta, hogy kapcsolat van a testi és lelki szükségleteink között:
"Testetek, a bennetek lévő Szentlélek temploma." Bevallom, az én
életemben is előfordult, hogy lelki problémának tulajdonítottam
valamit, ami valójában csak a fizikai kimerültség miatt volt. Ahogyan a
Mt 26,41-ben olvashatjuk, "a lélek kész, de a test erőtlen". Az 1Kor
15,46-ban Pál azt írja: "nem a lelki az első, hanem a földi, azután a
lelki."
Tehát nemcsak önmagáért kell a testemről gondoskodni, hanem azért is,
mert a fizikai állapotom hatással lehet a lelki állapotomra is. Isten
mind a testünkkel, mind a lelkünkkel törődik. De a testi kondíciónktól
függetlenül is Isten csodálatos alkotásai vagyunk. (Zsolt 139,14)

Imádság: Istenünk, köszönjük neked az élet ajándékát. Erősíts meg
minket testben, szellemben, és lélekben, hogy a te dicsőségedre
élhessünk. Ámen.

Hogyan kellene a testemről bölcsebben gondoskodni?
Norman Armistead (Yorkshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK TESTI-LELKI EGÉSZSÉGÜNKÉRT!