Csendes Percek január 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jan. 7., H, 03:41:02 CET

                        2008. január 7. hétfő

Róm 3,9-26.

9 Mi tehát az igazság? Különbek vagyunk? Egyáltalában nem! Hiszen előbb
már kimondtuk azt az ítéletet, hogy zsidók is, görögök is mind bűnben
vannak,
10 amint meg van írva: "Nincsen igaz ember egy sem,
11 nincsen, aki értse, nincsen, aki keresse Istent.
12 Mind elhajlottak, valamennyien megromlottak, és nincsen, aki jót
tegyen, nincs egyetlen egy sem.
13 Nyitott sír a torkuk, nyelvükkel ámítanak, kígyóméreg az ajkukon;
14 szájuk átokkal és keserűséggel van tele.
15 Lábuk gyors a vérontásra,
16 romlás és nyomorúság jár a nyomukban,
17 és a békesség útját nem ismerik:
18 Isten félelmével nem törődnek."
19 Tudjuk pedig, hogy amit a törvény mond, azt a törvény alatt élőknek
mondja, hogy elnémuljon minden száj, és az egész világot Isten ítélje
meg. 20 Mert a törvény cselekedeteiből nem fog megigazulni egyetlen
halandó sem őelőtte. Hiszen a törvényből csak a bűn felismerése adódik.
21 Most pedig a törvény nélkül jelent meg Isten igazsága, amelyről
bizonyságot is tesznek a törvény és a próféták. 22 Isten pedig ezt az
igazságát most nyilvánvalóvá tette a Krisztusban való hit által minden
hívőnek. Mert nincs különbség: 23 mindenki vétkezett, és híjával van az
Isten dicsőségének. 24 Ezért Isten ingyen igazítja meg őket
kegyelméből, miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által. 25 Mert az
Isten őt rendelte engesztelő áldozatul azoknak, akik az ő vérében
hisznek, hogy igazságát megmutassa. Isten ugyanis az előbb elkövetett
bűnöket elnézte 26 türelme idején, hogy e mostani időben mutassa meg
igazságát: mert ahogyan ő igaz, igazzá teszi azt is, aki Jézusban hisz.

                        A KEGYELEM MINDENKIÉ

Mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének. Ezért Isten
ingyen igazítja meg őket kegyelméből, miután megváltotta őket a
Krisztus Jézus által. (Róm 3,23-24)

Néhány évvel ezelőtt hibáztam, és ebből káros következményei lettek
egyik munkatársamnak. Amikor észrevettem a hibámat, azonnal megkerestem
őt, bocsánatot kértem, és elmagyaráztam, mi történt. Nem volt
szándékos, amit elkövettem, így a munkatársam fenntartás nélkül
elfogadta bocsánatkérésemet.
Ez a tapasztalat segített felismerni a bűn két alapvető jellemzőjét.
Egyik, hogy szándék nélkül is lehet vétkezni. Bizonyos helyzetekben a
bűnös természetem előtör, és rosszul választok. A másik, hogy nem lehet
meg nem történtté tenni a vétket. Keresnem kell a bocsánatot és a
megbánást, de nem lehet visszahozni, amit elmulasztottam.
A Róm 3,23-ban Pál arra emlékeztet, hogy mind bűnösök vagyunk -
"mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének". De, hála
Istennek, nem ez a történet vége! Így folytatódik a Róm 10,9-ben: "Ha
tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten
feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz." Bármit tettünk is,
Isten kegyelmet kínál Jézus békéltető áldozata által.

Imádság: Köszönjük, irgalmas Istenünk, a kegyelem csodálatos ajándékát.
Segíts szabad szívvel megbocsátanunk egymásnak, amiként te is
irgalommal voltál felénk. Ámen.

Isten kegyelmi ajándéka mindenkinek szól.
Chuck Hudspath (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ENGESZTELHETETLEN SZÍVŰ EMBEREKÉRT!