Csendes Percek január 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jan. 2., Sze, 03:41:02 CET

                        2008. január 2. szerda

Lk 21,1-4.

1 Amikor feltekintett Jézus, látta, hogyan dobják a gazdagok áldozati
ajándékaikat a perselybe. 2 Észrevett ott egy szegény özvegyasszonyt
is, aki két fillért dobott abba, 3 és így szólt: "Bizony, mondom
néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél többet dobott a
perselybe. 4 Azok ugyanis mind a feleslegükből dobtak az áldozati
ajándékokhoz, ő azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije volt,
az egész vagyonát."

                         ÁLDOZATOS ADAKOZÁS

Azok ugyanis mind a feleslegükből dobtak az áldozati ajándékokhoz, ő
azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije volt, az egész
vagyonát. (Lk 21,4)

Kezdő tanítónőként egy belvárosi iskolában kaptam állást. Közvetlenül a
hálaadás ünnepe előtt konzervgyűjtő akciót szervezett az iskola. Minden
osztály kihelyezett egy díszes papírdobozt a bejárat közelébe, amelybe
a napi adományt gyűjtötte. A gyerekek minden nap hozták a konzerveket,
és izgatottan nézték az egyre növekvő mennyiséget.
Az akció utolsó napján az egyik első osztályos gyermekem széles
mosollyal büszkén hozott egy nagy konzervdobozt a gyűjtőbe. Észrevettem
rajta a fehér címkét: "Csirkehús közszükségleti célra". Megkönnyeztem,
amikor rájöttem, hogy a fiú családjának a kormányzati segélyprogramból
van élelme. Mégis, amint az özvegyasszony a Lk 21,2-ben az utolsó
fillérjét odaadta, ő is áldozatot hozott a szerény éléskamrájukból.
35 év után, sok ilyen akcióval a hátam mögött, még mindig emlékezem
ennek a gyereknek áldozatos adományára. Ő nem tudhatta, hogy a
családját is kiválasztottuk, és az összegyűlt adományokból ők is
részesedni fognak. Egyszerűen csak adni akart a rászorulóknak. Példája
arra ösztönzött, hogy én is bőkezűen bánjak mind a vagyonommal, mind az
időmmel. Jószívűsége életre szóló lecke számomra.

Imádság: Uram, segíts, hogy áldás lehessek mások számára, hiszen te is
megáldottál engem. Ámen.

Isten eszközeként táplálhatjuk az éhezőket.
Patricia Summey (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉHEZŐKÉRT!