Csendes Percek február 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Feb. 28., Cs, 03:41:02 CET

                     2008. február 28. csütörtök

Mt 27,27-44.

27 Akkor a helytartó katonái magukkal vitték Jézust a helytartóságra,
és köré gyűjtötték az egész csapatot. 28 Levetkőztették, bíborszínű
köpenyt adtak rá, 29 tövisből font koronát tettek a fejére, nádszálat
adtak a jobb kezébe, és térdet hajtva gúnyolták őt: "Üdvözlégy, zsidók
királya!" 30 Azután leköpték, elvették tőle a nádszálat, és a fejéhez
verték.
31 Miután kigúnyolták, levették róla a köpenyt, felöltöztették a saját
ruhájába, és elvitték, hogy keresztre feszítsék. 32 Kifelé menet
találkoztak egy cirénei emberrel, akinek Simon volt a neve: ezt arra
kényszerítették, hogy vigye a keresztet. 33 Amikor arra a helyre értek,
amelyet Golgotának, azaz Koponya-helynek neveznek, 34 epével kevert
bort adtak neki inni. De amikor megízlelte, nem volt hajlandó meginni.
35 Miután megfeszítették, sorsvetéssel megosztoztak ruháin; 36 azután
leültek ott, és őrizték. 37 Feje fölé fügesztették az ellene szóló
vádat, amely így szólt: EZ JÉZUS, A ZSIDÓK KIRÁLYA. 38 Vele együtt
feszítettek keresztre két rablót is, az egyiket a jobb, a másikat a bal
keze felől. 39 Akik elmentek mellette, a fejüket csóválva káromolták,
40 és ezt mondták: "Te, aki lerombolod a templomot, és három nap alatt
felépíted, mentsd meg magadat, ha Isten Fia vagy, és szállj le a
keresztről!" 41 Hasonlóan a főpapok is gúnyolódva mondták az
írástudókkal és a vénekkel együtt: 42 "Másokat megmentett, magát nem
tudja megmenteni. Ha Izráel királya, szálljon le most a keresztről, és
hiszünk benne! 43 Bízott az Istenben: szabadítsa meg most, ha akarja;
hiszen azt mondta: Isten Fia vagyok." 44 A vele együtt megfeszített
rablók is ugyanígy gyalázták.

                             A TÖVISEK

Pedig a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő
bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk
meg. (Ézs 53,5)

Pár évvel ezelőtt meglátogattam szüleimet az Alzheimer-kór kezdeti
stádiumában lévő apám egészségéért aggódva. Mialatt ott voltam,
észrevettem, hogy jókora hegek vannak a karján. Bizonyos időnként ezek
véreztek, ő pedig vakargatta a sebeket. Megkérdeztem, mi történt. "Ó,
semmiség." - felelte. Tovább faggatóztam: "Apa, áruld el, mi történt a
karoddal!" Végül halkan így felelt: "Csak egy szép rózsaszálat akartam
szedni édesanyádnak, s a tövisek felhasították a karomat."
Apa régen gyönyörű rózsákat nevelt. Most már nem látott jól, de a
tövisek ellenére szerette volna a legjobbat adni hitvesének. Tudott a
tövisekről, de hajlandó volt kockáztatni.
Jézus ugyanezt tette velünk, de sokkal mélységesebb módon. A kereszt
gyötrelmei ellenére kockáztatott az ő menyasszonyáért, az egyházért.
Ennyire szeret bennünket.
Bármikor, amikor megkérdőjelezem Jézusnak irántam való szeretetét,
apámra és a rózsákra gondolok. Mindent megtett volna édesanyámért,
ahogyan Jézus is bármit megtenne értem.

Imádság: Köszönöm, drága Istenem, hogy a kereszten szemlélhetem
szereteted. Kifizetted az árat, hogy megszabadíts a bűneinktől. Segíts
olyan módon élnünk, hogy meghálálhassuk a te drága ajándékodat. Ámen.

Isten mindent megtesz értem.
Martie Noll (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÁLDOZATOT HOZÓ EMBEREKÉRT!