Csendes Percek február 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Feb. 21., Cs, 03:41:02 CET

                     2008. február 21. csütörtök

2Móz 15,1-18.

1 Akkor ezt az éneket énekelte Mózes Izráel fiaival együtt az ÚRnak:
Énekelek az ÚRnak, mert igen felséges, lovat lovasával a tengerbe
vetett. 2 Erőm és énekem az ÚR, megszabadított engem. Ő az én Istenem,
őt dicsőítem, atyám Istene, őt magasztalom. 3 Az ÚR vitéz harcos, az
ÚR: ez a neve. 4 A fáraó szekereit és hadát tengerbe vetette,
válogatott harcosai a Vörös-tengerbe fúltak. 5 Mélység borította be
őket, kőként merültek az örvénybe. 6 Jobbod, URam, erőtől dicső,
jobbod, URam, ellenséget zúz szét. 7 Nagy fenséggel söpröd el
támadóidat. Ha elszabadul haragod, megemészti őket, mint a tarlót. 8
Haragod szelétől tornyosult a víz, gátként megálltak a futó habok.
Megmerevedett a mélység a tenger szívében. 9 Üldözöm, elérem! - mondta
az ellenség. Zsákmányt osztok, bosszúm töltöm rajtuk. Kirántom
kardomat, kezem kiirtja őket. 10 Ráfújtál szeleddel, a tenger
elborította őket. Elmerültek, mint ólom a hatalmas vízben. 11 Ki olyan
az istenek között, mint te vagy, URam? Ki olyan felséges, mint te vagy
szentségedben? Dicső tetteiben félelmetes, csodákat cselekvő. 12
Kinyújtottad jobbodat, föld nyelte el őket. 13 Hűségesen terelgeted e
megváltott népet, erőddel vezeted szent legelődre. 14 Népek hallják, s
megremegnek, fájdalomban vonaglanak Filisztea lakói. 15 Megzavarodnak
majd Edóm fejedelmei, Móáb hatalmasait rettegés fogja el, kétségbe esik
Kánaán minden lakosa. 16 Rettentő félelem szakad rájuk, hatalmas
karodtól néma kővé válnak, míg átvonul a néped, URam, míg átvonul ez a
nép, amelyet szerzettél. 17 Beviszed, és elülteted őket tulajdon
hegyeden, melyet lakhelyül készítettél, URam, a szent helyen, URam, mit
kezed tett szilárddá. 18 Az ÚR uralkodik örökkön örökké!

                            SASSZÁRNYAK

Ti láttátok, mit cselekedtem Egyiptommal, hogyan hordoztalak benneteket
sasszárnyakon, és hogyan hoztalak ide benneteket. (2Móz 19,4)

Mikor magam elé képzelem, amint Isten sasszárnyakon hordoz minket, a
zavartalan vitorlázás jut az eszembe, szállni magasan, felülemelkedve
minden bajon. Bár ez az igevers sokkal izgalmasabbá válik, ha megértem,
milyen körülményekre utal.
Az izráeliták rabszolgák voltak Egyiptomban, de Isten nem távolította,
vagy tüntette el a gyalázóikat. Ehelyett azt mondta a zsidóknak, hogy
fogják a holmijukat, és hagyják el Egyiptomot. Mikor a Vörös-tengerhez
értek, az egyiptomiak sarokba szorították őket, és azzal fenyegették a
zsidókat, hogy újra rabszolgák lesznek. De Isten szétválasztotta a
tengert, és megmentette őket. A pusztában szomjasak lettek, panaszkodni
kezdtek. Isten vizet adott nekik. Amikor arról panaszkodtak, hogy nincs
mit enniük, fürjeket és mannát küldött. Az amálekitákkal folytatott
csatában megóvta őket.
Ő sasszárnyakon hordoz, de ez nem jelenti azt, hogy életünk könnyű és
problémamentes. A megpróbáltatásokban és kemény helyzetekben mégis
bízhatunk Isten szabadításában. Talán úgy érezzük, hogy túlterheltek
vagyunk, és Isten magunkra hagyott minket; de valójában erős szárnyak
visznek minket végig egy örvendetes cél felé.

Imádság: Urunk, segíts, hogy rajtad tudjuk tartani szemünket, és
bízzunk abban, hogy feléd vezet utunk. Ámen.

Érzem-e, hogy Isten sasszárnyakon hordoz?
Bob La Forge (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI SZABADULÁSRA VÁR!