Csendes Percek február 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Feb. 14., Cs, 03:41:02 CET

                     2008. február 14. csütörtök

1Móz 45,4-11.

4 József ezt mondta testvéreinek: Jöjjetek közelebb hozzám! Ők közelebb
mentek. Ekkor így szólt: Én vagyok József, a testvéretek, akit
eladtatok Egyiptomba! 5 De most ne bánkódjatok, és ne keseregjetek
amiatt, hogy engem ide eladtatok, mert azért küldött el engem Isten
előttetek, hogy életben maradjatok. 6 Mert már két esztendeje tart az
éhínség a földön, és még öt esztendeig nem lesz sem szántás, sem
aratás. 7 Isten küldött el engem előttetek, hogy maradékotok legyen a
földön, és életben tartson benneteket nagy szabadítással. 8 Tehát nem
ti küldtetek ide, hanem Isten, aki engem a fáraó első emberévé, egész
házának urává és egész Egyiptom uralkodójává tett. 9 Sietve menjetek el
apámhoz, és mondjátok meg neki: Ezt üzeni a fiad, József: Isten egész
Egyiptom urává tett engem. Jöjj el hozzám, ne tétovázz! 10 Gósen
földjén fogsz lakni, közel leszel hozzám te, a fiaid és az unokáid, meg
a juhaid, marháid és mindened. 11 Én majd ellátlak itt, hiszen még öt
évig tart az éhínség. Így nem fogsz nélkülözni sem te, sem házad népe,
sem semmid.

                        A SZENVEDÉS ÁTFORMÁL

Áldott a minden vigasztalás Istene, aki megvigasztal minket minden
nyomorúságunkban, hogy mi is megvigasztalhassunk másokat minden
nyomorúságban, azzal a vigasztalással, amellyel az Isten vigasztal
minket. (2Kor 1,3-4)

Egyik jó barátom belgyógyász. A teniszezés a hobbija. Egy fárasztó
mérkőzés közben súlyosan megsérült a háta. Kétszer megoperálták, de nem
gyógyult meg teljesen, és állandó fájdalmai vannak. Emiatt csak
részidőben dolgozhat.
Az elmúlt néhány évben mindig odaadtam neki a Csendes Percek egyik
példányát. Az áhítatok naponkénti olvasása megérintette a szívét és
vigaszt nyújtott számára. Nemrégiben 50 példányt rendelt tőlem, hogy
szétoszthassa a többi szenvedő között. A barátom sokkal érzékenyebbé
vált mások baja iránt, és a megtapasztalt vigasztalást szeretné
továbbadni.
Isten felhasználja szenvedéseinket és gyengeségünket. Néha ezek nyitják
meg szívünket és értelmünket Isten szeretetének befogadására. Mózes
első könyvében találkozhatunk József történetével, akit saját bátyjai
kínoztak és árultak el. Végül azonban az események oda vezettek, hogy a
család éppen Józsefnek köszönhetően élte túl a nagy éhínséget, mely
Egyiptomot és a környező országokat sújtotta. "Akik Istent szeretik,
azoknak minden a javukra szolgál", és megnyitja szívüket Isten
kegyelmének a befogadására. (Róm 8,28)

Imádság: Istenünk, formálj minket szenvedéseinkben egyre hasonlóbbá
Krisztushoz. Ámen.

Isten megvigasztal, hogy mi is megtanuljunk vigasztalni.
Fahim El-Dabbagh (Kairó, Egyiptom)

IMÁDKOZZUNK A BETEG ORVOSOKÉRT!