Csendes Percek február 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Feb. 7., Cs, 03:41:03 CET

                      2008. február 7. csütörtök

Préd 4,9-12.

9 Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak szép eredménye van.
10 Mert ha elesnek, az egyik ember fölemeli a társát. De jaj az
egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli föl senki. 11 Éppígy, ha
ketten fekszenek egymás mellett, megmelegszenek; de aki egyedül van,
hogyan melegedhetne meg? 12 Ha az egyiket megtámadják, ketten állnak
ellent. A hármas fonál nem szakad el egyhamar.

                      ISTEN KITERJEDT CSALÁDJA

Ha szenved az egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben
részesül az egyik tag, vele együtt örül valamennyi. (1Kor 12,26)

Mínusz három fok volt a temetőben. A végső búcsúra összegyűlt tucatnyi
család és barát mind a kabátja gallérjába és meleg prémjébe burkolózott
a csípős hideg elől. A sapkákat és kendőket szorosra húzták, hogy a
bőrük egy aprócska foltja se legyen kitéve a fagyos szélnek. Egyesével
álltak, mindannyian külön-külön próbáltak melegen maradni. Szinte alig
vettek tudomást egymásról. Arra bátorítottam őket, hogy álljanak
szorosabban, hogy védjék egymást a fagyos hidegtől.
Sokat gondolkoztam ezek után erről a fagyos délutánról. Fölidéztem
magamban gyülekezeteket, ahol megfordultam. Némelyik olyannyira
ön-töltetű volt, hogy idegen számára nem is jutott hely. Ez a gondolat
a saját gyülekezetemre fordította figyelmemet. Hogyan tudom kinyújtani
kezem mások felé, és bevonni őket a gondoskodás körébe? Hogyan hívhatom
meg őket, hogy jöjjenek és legyenek Krisztus testének, gyülekezetünknek
tagjai? És még fontosabb: hogyan tudok odafordulni egy idegenhez, és
Isten családja tagjaként üdvözölni?
Néha erőfeszítést kíván a mások felé való odafordulás. De aztán
észreveszem, hogy ebben a cselekedetben én is átmelegszem, és
megtalálom helyem az Isten gyülekezetében.

Imádság: Istenünk, töltsd meg szívünket szeretettel, hogy kinyújthassuk
kezünk a köztünk lévő idegenek felé. Ámen.

Az Isten családjában mindig van hely még egy embernek.
John E. Pugh (Montana, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELSZIGETELVE ÉRZIK MAGUKAT!