Csendes Percek december 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 24., Sze, 03:41:02 CET

                      2008. december 24. szerda

1Jn 1,5-10.

5 Ez pedig az az üzenet, amelyet tőle hallottunk, és hirdetünk nektek,
hogy az Isten világosság, és nincs benne semmi sötétség. 6 Ha azt
mondjuk, hogy közösségünk van vele, és a sötétségben járunk, akkor
hazudunk, és nem cselekesszük az igazságot. 7 Ha pedig a világosságban
járunk, ahogyan ő maga a világosságban van, akkor közösségünk van
egymással, és Jézusnak, az ő Fiának vére megtisztít minket minden
bűntől. 8 Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűnünk, önmagunkat csaljuk meg,
és nincs meg bennünk az igazság. 9 Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz
ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól. 10
Ha azt mondjuk, hogy nem vagyunk bűnösök, hazuggá tesszük őt, és nincs
meg bennünk az ő igéje.

                         NÉZZÉTEK! FÉNYEK!

Az Isten világosság, és nincs benne semmi sötétség. (1Jn 1,5)

1943. december 24-én Észak-Afrika felé tartottunk egy katonai
csapatszállító hajó fedélzetén. 15. napja teljes elsötétítésben
hajóztunk, félve a német tengeralattjáróktól. A fedélzeten sétálva
olybá tűnt, mintha sötétségbe burkolódzott volna az egész világ. A
többség első karácsonyát töltötte a családtól távol.
A sötétből hirtelen felharsant egy hang: "Nézzétek! Fények!" Éppen a
semleges Spanyol-Marokkó egyik városkája mellett haladtunk el.
Hamarosan eltűntek a fények és a hangszórókból karácsonyi énekek
csendültek fel. Könnyes szemekkel azon tűnődtem, hogy miről is szól ez
az egész élet.
Azóta minden karácsonyon eszembe jut ez a jelenet. Felidézem magamban a
fiatal katonák arcát, akik közül néhányan már nem éltek a következő
karácsonyon. Dicsőítem Istent, hogy megmutatta számomra a szabadulás
útját. Elfogadtam Jézus Krisztust, mint Uramat és Megváltómat. Csakis
Isten kegyelméből menekültem meg az örök sötétségből.
Advent különösen jó alkalom arra, hogy lélekben felkészülve, hittel
bizonyságot tehessünk Krisztusról, üdvösségünk zálogáról. Azért
könyörgöm, hogy tudjunk másokat Jézushoz vezetni, aki az adventi
időszaknak valódi fénysugara.

Imádság: Istenünk, Jézus születése hatalmas fénnyel ragyogott fel sötét
világunkban. Add, hogy az ő fénye által mi is a békesség és jóakarat
jelzőfényei lehessünk. Ámen.

Isten a legnagyobb sötétségben is világosságot gyújt.
William Stinger (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A KARÁCSONYKOR SZOLGÁLATOT TELJESÍTŐ KATONÁKÉRT!