Csendes Percek december 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 20., Szo, 03:41:02 CET

                      2008. december 20. szombat

2Móz 20,8-11.

8 Emlékezzél meg a nyugalom napjáról, és szenteld meg azt! 9 Hat napon
át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! 10 De a hetedik nap a te
Istenednek, az ÚRnak nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se
te, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálód, se állatod, se a
kapuidon belül tartózkodó jövevény. 11 Mert hat nap alatt alkotta meg
az ÚR az eget, a földet, a tengert és mindent, ami azokban van, a
hetedik napon pedig megpihent. Azért megáldotta és megszentelte az ÚR a
nyugalom napját.

                         A NYUGALOM NAPJA?

Emlékezzél meg a nyugalom napjáról, és szenteld meg azt! (2Móz 20,8)

Meglátogattam néhány zsidó barátomat, és örömmel vettem részt a péntek
esti ünnepeiken. Abbahagytuk a munkát, öröméneket énekeltünk, hálaadó
imát mondtunk, és finom vacsorát ettünk. Közben az én vasárnapi
szokásaimról érdeklődtek.
A saját vasárnapi szokásaim miatt lelkiismeret-furdalásom volt: a korai
istentiszteletre járok, hogy minél előbb hazaérjek, hogy utolérjem
magam a házimunkában, elrohanjak a boltba, és tévét nézzek. És hol van
az Isten általi nyugalom és megújulás érzése? - kérdezték. Túlzsúfolt
napirendemre hivatkoztam védekezésül, azután erre a következtetésre
jutottam: "24 órát vegyek el a heti időmből? Ahhoz túlságosan elfoglalt
vagyok!"
Mi lenne, ha a vasárnapot mi is a nyugalom napjának tekintenénk? Jó-e
az, ha bezsúfolok néhány Istennek szánt pillanatot a teljes napba?
Változtattunk ezen. Előre beosztottam a házimunkát, hogy kevesebb
jusson vasárnapra. Legnagyobb döntésünk a tv és a számítógép
kikapcsolása volt. A gyerekek először panaszkodtak és tiltakoztak, de
végül kezdtük élvezni az együtt töltött időt és a lehetőséget a
szomszédok meghívására.
Nem mindig sikerül. A hétvégére még mindig sok tennivaló marad. De ha
odafigyelünk a nyugalom napjára, nagy becsben tartom, hogy
lelassíthatok, és hálát adok Isten áldásaiért.

Imádság: Szerető Isten, segíts időt szentelni arra, hogy áldásaidért
hálát mondjunk, és jelenlétedre gondoljunk! Ámen.

Isten arra hív, hogy a nyugalom napját örömmel fogadjuk.
Susan J. Foster (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK A MÁSODÁLLÁSBAN DOLGOZÓKÉRT!