Csendes Percek december 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 18., Cs, 03:41:01 CET

                     2008. december 18. csütörtök

Gal 4,1-7.

1 Azt mondom pedig, hogy ameddig az örökös kiskorú, addig semmiben sem
különbözik a szolgától, jóllehet ura mindennek, 2 hanem gyámok és
gondozók fennhatósága alatt áll az apa által megszabott ideig. 3 Így mi
is, amikor kiskorúak voltunk, a világ elemei alá voltunk vetve
szolgaságra. 4 De amikor eljött az idő teljessége, Isten elküldte Fiát,
aki asszonytól született a törvénynek alávetve, 5 hogy a törvény alatt
levőket megváltsa, hogy Isten fiaivá legyünk. 6 Mivel pedig fiak
vagytok, Isten elküldötte Fiának Lelkét a mi szívünkbe, aki ezt
kiáltja: "Abbá, Atya!" 7 Úgyhogy már nem vagy szolga, hanem fiú, ha
pedig fiú, akkor Isten akaratából örökös is.

                           ISTEN CSALÁDJA

Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek. (Fil 4,4)

A karácsony volt a legkedvesebb ünnepem. Nagyon szerettem a családi
összejöveteleket és az éneklést. Azonban az évek múlásával megváltozott
a karácsony. Mindkét szülőm meghalt, elveszítettem testvéreimmel a
kapcsolatot, és a fiam is messzire költözött. Megszűntek a családi
összejövetelek és a templomi éneklés is csak szokásos szolgálattá vált.
A karácsony már csak egy magányos időszakot jelentett. Végül ez arra
késztetett, hogy szembe nézzek a ténnyel: valójában én Krisztus elé
helyeztem a családi hagyományokat. Amint Krisztus került ismét a
középpontba, a karácsony újra a kedvenc időszakom lett - nem a világi
élvezetek miatt, hanem Isten ajándéka miatt, amit az első karácsonykor
adott az emberiségnek.
Képzeljük el az emberi formában megszületett Istent, aki, mint bármely
más kisbaba rugdal és gügyög a szalmaágyon. Születése nem volt
látványos, de Isten így hozott megváltást a világnak. Jézus mindenkit
szeretett, pedig tudta, hogy néhányan később megvetik majd. Éppen azok
kínozták és ölték meg, akikkel Isten közösségre akart lépni. Mivel
Jézus engedelmes volt Istennek egészen a kereszthalálig, ezért most mi
is Isten gyermekei lehetünk. Hálás vagyok azért, hogy Jézus áldozata
lehetővé tette, hogy Isten családjába tartozzak.

Imádság: Atyánk, segíts, hogy soha ne felejtsük el azt az áldozatot,
amit megmentésünkért hoztál. Ámen.

Hogyan mutathatom ki hálámat Isten ajándékáért, Jézusért?
Noel S. McArtor (Nevada, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KARÁCSONYKOR MAGÁNYOSAK!