Csendes Percek december 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 16., K, 03:41:01 CET

                       2008. december 16. kedd

Jn 4,7-24.

7 Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj
innom!" 8 Tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót
vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre
tőlem kérsz inni, mikor én samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem
érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az
Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." 11 Az asszony így
szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút is mély: honnan vennéd
az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a
kutat adta nekünk, és aki maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai
is?" 13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki,
soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz
benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram, add nekem azt a vizet,
hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom meríteni." 16 Jézus így
szólt hozzá: "Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!" 17 Az asszony
így válaszolt: "Nincs férjem." Jézus erre ezt mondta: "Jól mondtad,
hogy férjed nincs, 18 mert öt férjed volt, és akivel most élsz, nem
férjed: ebben igazat mondtál." 19 Az asszony ekkor így felelt: "Uram,
látom, hogy próféta vagy. 20 A mi atyáink ezen a hegyen imádták az
Istent, ti pedig azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol
Istent imádni kell." 21 Jézus így válaszolt: "Higgy nekem asszony, hogy
eljön az óra, amikor nem is ezen a hegyen, nem is Jeruzsálemben
imádjátok az Atyát. 22 Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt
imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad. 23 De
eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és
igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres
magának. 24 Az Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és
igazságban kell imádniuk."

                        IGAZ ISTENTISZTELET

Közeledjetek az Istenhez és ő közeledni fog hozzátok. Tisztítsátok meg
a kezetek, ti bűnösök, és szenteljétek meg a szíveteket, ti kétlelkűek.
(Jak 4,8)

Isten rengeteg áldást ad az életünkben, és ezek közül az egyik, amikor
meglátogatnak minket az unokáink. Tavaly karácsonykor kis unokáink
különös érdeklődéssel fordultak a betlehemes makettünkhöz. A bábuk nem
voltak törékenyek, így nyugodtan játszhattak velük és rendezgethették
azokat tetszésük szerint.
A hatéves Katelyn-nek nagyon határozott elképzelése volt arról, hogy
hova kell az egyes figuráknak kerülniük. Amikor öccse máshova akarta
azokat tenni, erélyesen rászólt. "Nem! Nem jó helyen vannak!" Katelyn
mindig ugyanúgy rendezte el a makett figurákat: a kis Jézus a
középpontban és az összes többi bábu körülötte olyan szorosan, ahogy
csak lehet.
Hit sugárzott abból, ahogy Katelyn megalkotta ezt a jelenetet, és
valamiféle csodája annak, hogy megérezte a Megváltónk ajándékát és az
Isten vágyakozását az ember közelségére. Elgondolkodtam, és a saját
hitemet túl hagyományosnak, merevnek és túlságosan magától értetődőnek
éreztem. Olyan szoros kapcsolatot szeretnék a Megváltónkkal, amilyet
láttam ebben a Katelyn által elrendezett születési jelenetben.

Imádság: Mennyei Atyánk, nyisd meg szemeinket és szívünket, hogy
megláthassuk Fiad, Jézus Krisztus ajándékának csodáját és szorosabban
járhassunk veled. Ámen.

Mi segít abban, hogy közelebb kerüljek Istenhez karácsonykor?
Ed Gex Williams (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ UNOKÁKÉRT ÉS A NAGYSZÜLŐKÉRT.