Csendes Percek december 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 14., V, 03:41:02 CET

                     2008. december 14. vasárnap

Lk 1,46-55.

46 Mária pedig ezt mondta: "Magasztalja lelkem az Urat,
47 és az én lelkem ujjong Isten, az én Megtartóm előtt,
48 mert rátekintett szolgálóleánya megalázott voltára: és íme,
mostantól fogva boldognak mond engem minden nemzedék,
49 mert nagy dolgokat tett velem a Hatalmas, és szent az ő neve,
50 irgalma megmarad nemzedékről nemzedékre az őt félőkön.
51 Hatalmas dolgot cselekedett karjával, szétszórta a szívük
szándékában felfuvalkodottakat.
52 Hatalmasokat döntött le trónjukról, és megalázottakat emelt fel.
53 Éhezőket látott el javakkal, és bővelkedőket küldött el üres kézzel.
54 Felkarolta szolgáját, Izráelt, hogy megemlékezzék irgalmáról,
55 amint kijelentette atyáinknak, Ábrahámnak és az ő utódjának
mindörökké."

                            ALÁZATOSSÁG

Mária pedig ezt mondta: "Magasztalja lelkem az Urat, és az én lelkem
ujjong Isten, az én Megtartóm előtt, mert rátekintett szolgálóleánya
megalázott voltára." (Lk 1,46-48)

Közel húsz éve minden karácsonykor felolvasom a Magnificat-ot, Mária
dicsőítő énekét (Lk 1,46-55). Az első néhány alkalommal csak arra
figyeltem, hogy szépen hangozzanak a szavak, hogy elég hangos legyen,
és tisztán artikuláljak. Csak az előadásmódomra koncentráltam, nem
Mária szavaira. Ahogyan teltek az évek, a szavak jelentése kezdett a
szívembe hatolni, és az üzenet átjárta a lelkemet. Lassan kezdtem
meglátni, hogyan értette Mária azt, hogy Isten "rátekintett
szolgálóleánya megalázott voltára". Amikor már nemcsak önmagamra
figyeltem, jobban megértettem az örömöt, a dicsőítést és a hálát,
amivel Mária szíve telve volt. Megértettem, hogy a Szentírás nem rólam
szól, hanem arról, mit tett értünk Isten.
Mária szavai, az Újszövetség leggyönyörűbb és legújszerűbb szavai
között vannak. Isten miránk is kegyelmesen tekintett, és Jézus
Krisztust adta mindnyájunkért. Ha nem önmagunkra tekintünk, és Isten
előtt megalázkodunk, a lelkünk magasztalni fogja az Urat, és
örvendezünk Istenben, a mi Szabadítónkban, mert meglátjuk az ő
dicsőségét.

Imádság: Istenünk, szabadíts meg minket a büszkeségtől, és taníts, hogy
olyan alázatosak lehessünk, mint Mária. Ámen.

Isten hatalma gyakran az alázatosságban lakozik.
Xavia Arndt Sheffield (Washington D.C., USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGSZABADULJUNK ÖNZŐSÉGÜNKTŐL!