Csendes Percek december 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 13., Szo, 03:41:02 CET

                      2008. december 13. szombat

Mt 18,1-5.

1 Abban az órában odamentek a tanítványok Jézushoz, és megkérdezték
tőle: "Ki a nagyobb a mennyek országában?" 2 Jézus odahívott egy
kisgyermeket, közéjük állította, 3 és ezt mondta: "Bizony, mondom
néktek, ha meg nem tértek, és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek,
nem mentek be a mennyek országába. 4 Aki tehát megalázza magát, mint ez
a kisgyermek, az a nagyobb a mennyek országában. 5 És aki befogad egy
ilyen kisgyermeket az én nevemben, az engem fogad be.

                          HÉTKÖZNAPI CSODA

...ha olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek... (Mt 18,3)

Egy átlagos hétköznap ültem a villamoson. Előttem, nekem háttal, egy
középkorú férfi egyéves körüli kisgyermekkel az ölében. Egyszer csak
felszállt egy bájos fiatal nő, egy 30 év körüli testi és szellemi
fogyatékos férfit tolva. A tolókocsit pont a kisgyerekkel szemben tette
le. A férfi meglátta a kisgyereket, és számunkra idegen, furcsa
mozdulataival, hangjaival, "rámosolygott". A pici egyértelműen
viszonozta, és egy új nyelv jött létre köztük, amit tökéletesen
megértettek.
Mindkettejük élettere kocsihoz kötve, mindketten csak hangokkal,
mozdulatokkal kommunikálnak. A kisgyerek apró kezével újra meg újra
megsimogatta a férfi arcát, kopasz fejét, mire ő újra meg újra
"elolvadt". Olyan volt, mintha leszállt volna a menny. A kisgyerek, és
a férfi, akire azt mondjuk fogyatékos, azonnal és tökéletesen elfogadta
egymást, gyönyörködött egyik a másikban, önzetlenül, tiszta, egyszerű
szívvel. Nem létezett előítélet, félelem, másság, idő, csak a szeretet.
Az apuka engedte a kisgyerekét, a nő arcára is egy különös mosoly ült
ki, már láthatott ilyet.
Tényleg olyan nehéz csak így egyszerűen rácsodálkoznunk egymásra:
érdekek, érzékek befolyása és kritikus tekintet nélkül annak látni a
másik embert, aki ő valójában? Ebből a szempontból mi vagyunk
fogyatékosak. Hála Istennek, amiért ebből is szabadítani és gyógyítani
akar!

Imádság: Urunk, segíts látni a sérült társainkban rejlő értékeket.
Köszönjük, hogy szereteted minden embert elér. Ámen.

Isten szeretete az igazi összekötő kapocs.
Szalai Katalin (Budapest, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A FOGYATÉKKAL ÉLŐ EMBERTÁRSAINKÉRT!