Csendes Percek december 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Dec. 12., P, 03:41:03 CET

                      2008. december 12. péntek

Jn 1,1-5.

1 Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.
2 Ő kezdetben az Istennél volt. 3 Minden általa lett, és nélküle semmi
sem lett, ami létrejött. 4 Benne élet volt, és az élet volt az emberek
világossága. 5 A világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem
fogadta be.

                               KI Ő?

Erre megkérdezte a tanítványokat Jézus: "Hát ti kinek mondotok engem?"
(Mt 16,15)

Ki volt kétezer évvel ezelőtt ott a jászolban, egy kisbaba vagy Isten?
A kisgyermek Mária fia, Isten fia, vagy maga Isten volt?
Néhány hete felnőtt lányom azt kérdezte tőlem: "Miért nem mondtad nekem
soha, hogy Jézus Isten volt? Mindig azt hittem, hogy csak Isten fia."
Lányomék egy bibliatanulmányozó csoporttal a János evangéliumát veszik,
és eközben jutott erre a felismerésre. Engem hibáztatott azért, hogy ő
nem tudta, hogy Jézus Isten volt. Néhány pillanatnyi bűntudat után azt
válaszoltam: "Jó, hogy Isten és te most tisztáztátok ezt a dolgot."
A lányom "felfedezése" a mai igerész első négy versében olvasható. Az
Ige Istennél volt a teremtés előtt, és Isten kimondott Igéje alkotta a
világot. Isten annyira szeretett minket, hogy az Ige emberi testet
öltött. Krisztusban ismerhetjük meg az Igét, és az Ige örökre szabaddá
tesz. (Jn 8,32)
Megöleltem a lányomat, és mondtam neki, hogy folytassa a
bibliatanulmányozást, mert van még benne más örömhír is, amit Isten
személyesen szeretne elmondani neki. Azon az estén dicsőítettem az
Urat, hogy eljött a lányom és az én életembe.
Ki is volt valójában ott a jászolban? Isten várja, hogy feltegyük ezt a
kérdést, hogy miénk lehessen Krisztus világossága.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy meg tudjuk osztani a te világosságodat
azokkal, akik még nem ismernek. Ámen.

Kicsoda számomra Jézus Krisztus?
Vickie Diers (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIATANULMÁNYOZÓ CSOPORTOKÉRT!