Csendes Percek augusztus 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Aug. 14., Cs, 03:41:02 CEST

                    2008. augusztus 14. csütörtök

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért egy faluba Jézus, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                         MI SZÁMÍT IGAZÁN?

Az Úr azonban így felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és
nyugtalankodsz, pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária
a jó részt választotta, amelyet nem vehetnek el tőle." (Lk 10,41-42)

Amikor a gyerekeim az utolsó nap hazajöttek az iskolából, nagyon
izgatottak voltak, hogy vége van az évnek, és kezdődik a nyári szünet.
Amikor a bizonyítványaikat és dicsérő okleveleiket keresve kiürítették
a táskájukat, és szétdobálták a könyveket az egész szobában, rájuk
parancsoltam, hogy rakjanak rendet. Néhány perc múlva a férjem odajött
és elmondta, hogy a lányunk panaszkodott neki: "Kitűnő lett a
bizonyítványom, de anyát csak a szoba érdekli." Szégyelltem, hogy így
viselkedtem. Ahelyett, hogy együtt örültem volna a gyermekeimmel a jó
bizonyítványnak, összeszidtam őket a rendetlenség miatt.
Mártához hasonlóan, aki kimaradt a legfontosabb dologból, én is
elmulasztottam egy lehetőséget, hogy együtt éljek át egy különleges
pillanatot a családommal. Arra gondoltam, vajon hányszor nem hallottam
meg Isten üzenetét, mert elvonták a figyelmemet a világi gondok. Azóta
folyamatosan imádkozom, hogy mindig észre tudjam venni az Istentől jövő
örömöt és áldást.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy megtapasztaljuk a mindennapok apró
örömeit, és megosszuk ezeket másokkal. Ámen.

Minden nap választhatunk, hogy a lényegtelen dolgokra koncentrálunk-e,
vagy arra, ami igazán számít.
Angela L. Burns (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY A FONTOS DOLGOKRA TUDJUNK FIGYELNI!