Csendes Percek augusztus 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Aug. 6., Sze, 03:41:03 CEST

                      2008. augusztus 6. szerda

Lk 18,1-8.

1 Arról is mondott nekik Jézus példázatot, hogy mindenkor imádkozniuk
kell, és nem szabad belefáradniuk. 2 Ezt mondta: "Az egyik városban
volt egy bíró, aki az Istent nem félte, az embereket pedig nem
becsülte. 3 Élt abban a városban egy özvegyasszony is, aki gyakran
elment hozzá, és azt kérte tőle: Szolgáltass nekem igazságot
ellenfelemmel szemben. 4 Az egy ideig nem volt rá hajlandó, de azután
azt mondta magában: Ha nem is félem az Istent, és az embereket sem
becsülöm, 5 mégis, mivel terhemre van ez az özvegyasszony, igazságot
szolgáltatok neki, hogy ne járjon ide, és ne zaklasson engem vég
nélkül." 6 Azután így szólt az Úr: "Halljátok, mit mond a hamis bíró! 7
Vajon az Isten nem szolgáltat-e igazságot választottainak, akik
éjjel-nappal kiáltanak hozzá? És várakoztatja-e őket? 8 Mondom nektek,
hogy igazságot szolgáltat nekik hamarosan. De amikor eljön az Emberfia,
vajon talál-e hitet a földön?"

                            A FÉSZEKRAKÓ

Az imádkozásban legyetek kitartóak, és legyetek éberek: ne szűnjetek
meg hálát adni. (Kol 4,2)

A fészeknek mennie kellett. A vörösbegy-mama éppen a hátsó veranda
tetőgerendájára építette a bölcsődéjét. A gerenda száraz, biztonságos
hely volt a fiókák neveléséhez, de én már elképzeltem, hogy a padló
tele van madárpiszokkal. Egy seprűvel levertem a fészket, s a kiszáradt
sarat, fadarabkákat és szálakat bedobtam a szemetesvödörbe. Két nap
múlva megjelent egy másik fészek, ugyanazon a helyen. A seprűvel újra
gyors véget vetettem a vörösbegy fáradságos munkájának. Pár nappal
később újabb fészek pihent a gerendán.
Szívem meglágyult a gondolatra, hogy ha a vörösbegy anya ilyen keményen
dolgozott, egyenként cipelve a gallyacskákat és a sárcseppeket, talán
hagynom kellene. Így is tettem.
A vörösbegy kitartása Jézus példázatát juttatta eszembe. Egy özvegy
újra és újra a kemény szívű bíró elé vitte az ügyét. A nő folyamatos
kérésének hatására a bíró végül meghallgatta. Jézus ezzel azt
szemléltette, hogy szükségeinket imában folyamatosan Isten elé kell
tárnunk, hiszen szerető Mennyei Atyánk biztos odafigyel kitartó
imádságainkra. Gyakran előfordul, hogy elbátortalanodunk, és
abbahagyjuk az imádkozást. Lukács evangéliumának története ehelyett
arra bíztat, hogy folytassuk az imádságot, és soha ne adjuk fel.

Imádság: Istenünk, segíts kitartóan és hittel imádkozni, tudva, hogy
hallod imáinkat és válaszolsz azokra. Ámen.

Isten gyönyörködik imáinkban.
Ann Staatz (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZÜKSÉGBEN LÉVŐ ÖZVEGYEKÉRT!