Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Aug. 1., P, 03:41:01 CEST

                      2008. augusztus 1. péntek

Mt 14,25-33.

25 A negyedik éjszakai őrváltáskor odament hozzájuk Jézus a tengeren
járva. 26 Amikor a tanítványok meglátták, hogy a tengeren jár,
megrettentek, azt mondták, hogy kísértet, és ijedtükben felkiáltottak.
27 De Jézus azonnal megszólította őket, és ezt mondta: "Bízzatok, én
vagyok, ne féljetek!" 28 Péter ekkor így szólt hozzá: "Uram, ha te
vagy, parancsold meg, hogy menjek oda hozzád a vizen." 29 Mire ő így
szólt: "Jöjj!" Péter erre kiszállt a hajóból, elindult a vizen, és
Jézus felé ment. 30 Amikor azonban az erős szélre figyelt, megijedt, és
amint süllyedni kezdett, felkiáltott: "URam, ments meg!" 31 Jézus
azonnal kinyújtotta a kezét, megragadta őt, és ezt mondta neki:
"Kicsinyhitű, miért kételkedtél?" 32 És amint beszálltak a hajóba,
elült a szél. 33 A hajóban levők pedig leborultak előtte, és ezt
mondták: "Valóban Isten Fia vagy!"

                         CSAK FELFELÉ NÉZZ!

Jézus így szólt hozzájuk: "Én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt
bőségben éljenek." (Jn 10,10)

Kerékpáros vagyok. Szeretem azt a szabadságot, békét és
megelégedettséget, ami a kerékpározás közben tölt el. Néha forgalmas
utakon is tekerek. Olyankor gyakran haladok az út szélén húzódó fehér
vonalon, hogy a mellettem haladó autóktól minél távolabb legyek.
Észrevettem, hogy könnyű a fehér csíkon maradni, ha tekintetemet a
kormányon túl, messzire előre szegezem. De amikor letekintek a bicikli
alá a csíkra, megingok, és előáll annak a veszélye, hogy bajba jutok.
Az összpontosításnak ugyanezen jelentőségét látom a Péterről szóló
bibliai történetben. Amikor Péter a vízen járva közeledett Jézus felé,
mindaddig a víz felszínén maradt, amíg tekintetét előre szegezve
Jézusra nézett. De amint lepillantott a lába alatt verdeső hullámokra,
azon nyomban süllyedni kezdett.
Az életben minden nap választunk - olykor percről percre. Ha problémák
adódnak, a gondok kezdenek legyűrni bennünket, akkor vagy Krisztusra
tekintünk, akivel minden lehetségessé válik (Lk 1,37); vagy
félelmeinkre nézünk, és elkezdünk bukdácsolni. Ha Krisztusra tekintünk,
szabaddá válunk az Isten által kínált bővelkedő élet elfogadására és az
ő szeretetének továbbadására.

Imádság: Istenünk, segíts szívünkkel Krisztushoz fordulni, s élni az
általad ingyen ajánlott bőséges életet! Ámen.

Választhatunk: a hullámokat nézzük, vagy Istenre figyelünk.
Cathy Fooshee (Kansas, USA)

IMÁDKOZZUNK A BICIKLISTÁKÉRT!