Csendes Percek április 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 30., Sze, 03:41:02 CEST

                       2008. április 30. szerda

1Kor 12,12-27.

12 Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi
tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. 13
Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk,
akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és
mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg. 14 Mert a test sem egy tagból
áll, hanem sokból. 15 Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem
vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? 16 És ha ezt
mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon
azért nem a test része-e? 17 Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás?
Ha az egész test hallás, hol lenne a szaglás? 18 Márpedig az Isten
rendezte el a tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta.
19 Ha pedig valamennyi egy tag volna, hol volna a test? 20 Így bár sok
a tag, mégis egy a test. 21 Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád
szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22
Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei nagyon is szükségesek,
23 és amelyeket a test tisztességtelen részeinek tartunk, azokat
nagyobb tisztességgel vesszük körül, és amelyek ékesség nélkül valók,
azok nagyobb megbecsülésben részesülnek: 24 az ékeseknek azonban nincs
erre szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb
rendűnek nagyobb tisztességet adva, 25 hogy ne legyen meghasonlás a
testben, hanem kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. 26 És így
ha szenved az egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben
részesül az egyik tag, vele együtt örül valamennyi. 27 Ti pedig
Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai.

                          TARTSD A LÉTRÁT

A test gyengébbnek látszó részei nagyon is szükségesek. (1Kor 12,22

Nemrégen egy missziós csoport jött a gyülekezetünkbe, hogy felújítsa az
épületet. Néhányan közülünk felajánlották, hogy hordják a vizet, a
homokot, rakják a téglát vagy festenek. Az én feladatom volt, hogy
tartsam a festőnek a létrát. Kicsit csalódottnak éreztem magam, mert
valami fontosabb, nagyobb kihívásra vágytam. Nem sokkal később
rájöttem, hogy nem is egyszerű feladat ám a magas templomfalakat
festeni, tehát a feladatom mégiscsak fontos. A feladatom teljesítése
tette lehetővé, hogy a festő is biztonságosan elvégezhesse a dolgát.
Ez segített megérteni, mennyire számítanak a gyülekezeti vezetők a
"létratartókra". Lehet, hogy ezek a támogatók, akik sokszor
láthatatlanok és ismeretlenek, jelentéktelennek érzik magukat. De
imádságaik és virrasztásaik a támogatás láthatatlan falát teremtik meg,
és a vezetőket erővel és védelemmel veszik körül.
Isten országának ismert vezetői mellett ugyanolyan fontos szolgálatot
töltenek be a háttértámogatók. Ahol híres vezetőket látunk csodálatos
tetteket véghezvinni, ott biztosak lehetünk benne, hogy ott állnak
mögöttük sokan a "létratartók".

Imádság: Istenünk, köszönjük azokat, akik ott állnak a vezetők mögött
támogató imádságaikkal. Ámen.

Krisztus testének minden tagja fontos.
Roberto Herrera Betancourt (Holguín, Kuba)

IMÁDKOZZUNK A VEZETŐINKÉRT!