Csendes Percek április 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 27., V, 03:41:01 CEST

                      2008. április 27. vasárnap

1Kor 12,4-11.

A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a Lélek
ugyanaz. 5 Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr ugyanaz. 6
És különbségek vannak az isteni erő megnyilvánulásaiban is, de Isten,
aki mindezt véghezviszi mindenkiben, ugyanaz. 7 A Lélek megnyilvánulása
pedig mindenkinek azért adatik, hogy használjon vele. 8 Mert némelyik a
Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az ismeret igéjét,
ugyanazon Lélek által. 9 Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet, a másik
ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait. 10 Van, aki az
isteni erők munkáit vagy a prófétálást kapta; van, aki lelkek
megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy pedig a nyelveken
való szólás magyarázását kapta. 11 De mindezt egy és ugyanaz a Lélek
munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja.

                        ISTEN TERVÉT KÖVETVE

De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét
kinek-kinek ajándékát, amint akarja. (1Kor 12,11)

Nyolc év középiskolai tanítás után fel akartam mondani, de kis
családomnak szüksége volt a fizetésemre, ezért ott maradtam egy olyan
állásban, ami már nem okozott örömöt. Egyik nap sírva álltam a
nappaliban. Szörnyen éreztem magam, ezért kivettem egy napot. Teljesen
kimerített a túl sok diák, a túl sok javítanivaló, a túl sok
kormányzati utasítás. Abban a pillanatban haragudtam Istenre, hogy nem
ment meg ebből a helyzetből, és nem segít találni egy másik állást. De
szép lassan rájöttem, hogy ahelyett, hogy Isten tervét követném az
életemmel, én akarok mindent meghatározni. Változtattam imádságomon:
"Segíts kiszállnom a tanításból" helyett "Segíts megértenem, hogy mi a
terved az életemmel, és ha ez a tanítás, akkor segíts elfogadnom azt" -
imádkoztam.
Nem találtam másik állást, de a tanításhoz való hozzáállásom
megváltozott. A változás részben annak volt köszönhető, hogy új
kihívásokkal néztem szembe: problémás tizenéveseknek tanítottam
olvasásértést. De leginkább az változtatott meg, hogy Isten céljaként
értelmeztem feladatomat. A tanítás a mai napig stresszes és kimerítő,
de minden napot azzal a reménnyel kezdek, hogy Isten tervét követve
mindannyian új célt és békességet kaphatunk.

Imádság: Drága Urunk, add, hogy saját akaratunkat a tiéd alá vessük,
mindenben, amit teszünk. Ámen.

Az Isten akaratának keresése és követése békességet teremt.
Lori Stratton (Kansas, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖZÉPISKOLAI TANÁROKÉRT!