Csendes Percek április 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 21., H, 03:41:02 CEST

                       2008. április 21. hétfő

Józs 1,1-9.

1 Mózesnek, az ÚR szolgájának halála után ezt mondta az ÚR Józsuénak,
Nún fiának, Mózes szolgájának: 2 Az én szolgám, Mózes meghalt. Most
azért indulj, kelj át itt a Jordánon, te és ez az egész nép arra a
földre, amelyet én adok Izráel fiainak. 3 Nektek adok minden helyet,
ahová léptek, ahogyan megígértem Mózesnek. 4 A pusztától és a
Libánontól a nagy folyamig, az Eufrátesz folyamig, nyugat felé pedig a
nagy tengerig a ti területetek lesz a hettiták egész országa. 5 Senki
sem állhat ellened egész életedben. Veled leszek, ahogy Mózessel is
vele voltam. Nem maradok el tőled, nem hagylak el. 6 Légy erős és
bátor, mert te teszed ezt a népet annak az országnak az örökösévé,
amelyről megesküdtem atyáiknak, hogy nekik adom. 7 Csak légy igen bátor
és erős, őrizd meg, és tartsd meg azt a törvényt, amelyet Mózes, az én
szolgám parancsolt neked. Ne térj el tőle se jobbra, se balra, hogy
boldogulj mindenütt, amerre csak jársz. 8 Ne hagyd abba ennek a
törvénykönyvnek az olvasását, hanem tanulmányozd éjjel-nappal, őrizd
meg, és tartsd meg mindazt, ami ebben meg van írva. Akkor sikerrel
jársz utadon, és boldogulsz. 9 Megparancsoltam neked, hogy légy erős és
bátor. Ne félj, és ne rettegj, mert veled van Istened, az ÚR,
mindenütt, amerre csak jársz.

                           KÖVESD A VEZÉRT!

Légy igen bátor és erős, őrizd meg, és tartsd meg azt a törvényt,
amelyet Mózes, az én szolgám parancsolt neked. (Józs 1,7)

Isten azt parancsolta Józsuénak, hogy legyen erős és bátor. Azt
gondolná az ember, hogy mindez szükségtelen volt, hiszen Józsué 40
évnyi csodát élt már át. De ez most egy új nap volt. Azalatt a 40 év
alatt Mózes volt a vezető. Most Józsuénak és Izráel népének egy olyan
földre kellett bemenniük, melyet előtte közülük csak ketten láttak.
A felkészülés napjai véget értek. Most eljött az idő, hogy meghódítsák
a földet, és Józsuét jelölte ki Isten, hogy vezesse népét az
ismeretlenbe. Józsuénak friss erőre és bátorságra volt szüksége, hogy
megvívja az előttük álló csatákat. Szüksége volt arra, hogy Isten
megerősítse biztatásával, hogy még mindig gondot visel útjukról.
A hívőknek ma is szembe kell nézni olyan helyzetekkel, melyekhez erőre
és bátorságra van szükség. Az erőnk és bátorságunk onnan jön, hogy
engedelmeskedünk a szerető Isten parancsainak. Az engedelmességben
nyerünk bizonyosságot, hogy Isten céljai mindig győzelemre jutnak. Ha
az isteni célok mellett elkötelezzük magunkat, nem olyan sikereket
érünk el talán, amit a világ elismer. De ez a siker dicsőíti Istent, és
áldást hoz másokra. Sőt mi több, az Istennek való engedelmesség
céltudatos életet eredményez.

Imádság: Ó, Istenem! Gyenge vagyok, erősíts meg! Félek, te bátoríts!
Ámen.

Légy erős és bátor! Isten vezérelni fog.
David G. Bowman (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI ÚJ OTTHONBA KÖLTÖZIK!

Van egy lehetőség arra, hogy a Csendes Percek oldalán olvasottakról,
illetve más témákról is beszélgessünk egy fórumon, hogy a mi kis
közösségük tagjai jobban megismerhessék egymást. Ez a fórum a Mustárfa:
http://www.mustarfa.hu, ahol létezik külön a Csendes Percek olvasóinak
fenntartott közösség, a Csendes Percek klub, illetve egy topik is. Erre
a topikra már regisztráció nélkül is bepillanthattok:
http://mustarfa.hu/index.php?menu=forum_uzenet&al_id=83&fo_id=34, de
hozzászólni csak regisztrálás után lehetséges.