Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 9., Sze, 03:41:02 CEST

                       2008. április 9. szerda

Mt 25,31-46.

31 "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az
angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. 32 Összegyűjtenek eléje
minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor
elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb keze felől, a
kecskéket pedig bal keze felől állítja." 34 "Akkor így szól a király a
jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ
kezdete óta számotokra elkészített országot. 35 Mert éheztem, és ennem
adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és
befogadtatok, 36 mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és
meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37 Akkor így
válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy
enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38 Mikor
láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy
felruháztunk volna? 39 Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
elmentünk volna hozzád? 40 A király így felel majd nekik: Bizony,
mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb
atyámfiai közül, velem tettétek meg." 41 "Akkor szól a bal keze felől
állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak
elkészített örök tűzre. 42 Mert éheztem, és nem adtatok ennem,
szomjaztam, és nem adtatok innom, 43 jövevény voltam, és nem fogadtatok
be, mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel, beteg voltam, börtönben
voltam, és nem látogattatok meg. 44 Akkor ezek is így válaszolnak neki:
Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy
mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? 45
Akkor így felel nekik: Bizony, mondom néktek, amikor nem tettétek meg
ezeket eggyel a legkisebbek közül, velem nem tettétek meg. 46 És ezek
elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre."

                      A VENDÉGSZERETET AJTAJA

Ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél van a Dávid kulcsa, és amit kinyit,
senki nem zárja be, és amit bezár, senki nem nyitja ki. (Jel 3,7)

Sok éven át egy nagyvárosban dolgoztam. Ebédszünetben gyakran sétáltam
a környező utcákon. Sétáim elvittek egy üres épület előtt, ami valaha
egy gyárüzem volt. Az épület egyik oldalán egy lelakatolt, rozsdás
fémajtót láttam, fölötte ez állt: "Az ajtó csak felvétel idején van
nyitva." Végül az ajtót levették, a bejáratot elfalazták. Évekig ez a
jel olyan ajtóhoz hívogatta az álláskeresőket, ami már nem létezett.
Amikor feleségemmel néhány gyülekezeti tagunkkal együtt
hajléktalanokkal kezdtünk foglalkozni, eszembe jutott ez a bezárt ajtó.
Ez a szolgálat sok törődést, a lehetőségek és örömök különös együttesét
kívánja, hogy a "vendégszeretet ajtaját" mindig nyitva tudjuk tartani.
Egyre inkább megtanuljuk, milyen fontos, hogy az evangélium életünkké
váljon, miközben Isten szeretetét közvetítjük a rászorulók felé. Isten
kegyelme által egyre nagyobb bennünk a vágy, hogy a vendégszeretet
által is szolgáljuk felebarátainkat.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, segíts túllátni félelmeinken. Adj nekünk
bátorságot, hogy tudatosan helyet készítsünk a szükségben levőknek.
Ámen.

Meg tudom-e nyitni a vendégszeretet ajtaját egy szükségben levőnek?
Aaron Pulhamus (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A VENDÉGSZERETET SZOLGÁLATÁT VÉGZŐKÉRT!