Csendes Percek április 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 6., V, 03:41:01 CEST

                      2008. április 6. vasárnap

1Kor 3,5-7.

5 Hát ki az az Apollós, és ki az a Pál? Szolgák csupán, akik által
hívővé lettetek; mégpedig ki-ki úgy szolgál, ahogy megadta neki az Úr.
6 Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. 7
Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz, hanem csak Isten,
aki a növekedést adja.

                    ENGEDELMESSÉG, NEM EREDMÉNY

Ez a szeretet pedig azt jelenti, hogy az ő parancsai szerint élünk: ez
a parancs viszont az, amelyről kezdettől fogva hallottátok, hogy
aszerint kell élnetek. (2Jn 6)

Az éves értékelésem részeként összeírtam főnököm számára az elért
eredményeimet. Juttatásaimat ez alapján kapom. A kiemelkedő eladási
számok vagy a feladatok határidőre történő megvalósítása elismerést
váltanak ki társadalmunkban.
Istennél mindez nem így van. Ő nem azzal törődik, hány gyermek jár a
vasárnapi iskolámba, sem azzal, hogy rekordokat döntött meg a részvétel
az ifjúsági alkalmon. Isten nem azért tekint érdemesnek, mert a
férficsoportomban 200-nál is több palacsintát készítettünk el
reggelire. Mégis, hosszú éveken át számokkal mértem a lelkiekben elért
sikereimet. Minél nagyobb volt a forgalom, annál sikeresebb voltam.
Tudtam, hogy Isten bizonyára büszke rám. Én viszont bukásnak éreztem,
ha az egyházi alkalmaink nem sikerültek tökéletesen.
A 2Jn 6 olvasása által végül megértettem, hogy az egész dolgot épp
fordítva láttam korábban. Ráébredtem, hogy Istent inkább érdekli az
engedelmes szeretetem, mint az, milyen jól tudok kivitelezni egy
egyházi programot. Nem számít, két vagy kétezer fő jön bibliaórámra.
Nem az én felelősségem, hogy embertömegeket hozzak az oltár elé. Az
Isten iránti szeretetemet a parancsai követése által mutatom ki.

Imádság: Urunk, segíts, hogy rád és parancsaidra figyeljünk, ne
magunkra. Ámen.

Isten az engedelmességemet akarja, az eredményt pedig ő adja.
Thomas Smith (Utah, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY NE AGGÓDJUNK AZ EREDMÉNYEK FELŐL!