Csendes Percek április 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 4., P, 03:41:02 CEST

                       2008. április 4. péntek

Jer 28,4-14.

4 Visszahozom erre a helyre Jekonját, Jójákim fiát, Júda királyát, és
Júda foglyait is, akik Babilóniába kerültek - így szól az ÚR -, mert
összetöröm Babilónia királyának az igáját. 5 De Jeremiás próféta
válaszolt Hananjá prófétának a papok és az egész nép előtt, akik ott
álltak az ÚR házánál. 6 Ezt mondta Jeremiás próféta: Helyes, bár úgy
tenne az ÚR, és teljesítené beszédedet az ÚR, amelyben azt prófétáltad,
hogy visszakerülnek Babilonból az ÚR házának az edényei és minden
fogoly erre a helyre! 7 De hallgasd csak meg azt az igét, amelyet én
hirdetek most neked és az egész népnek a füle hallatára: 8 Azok a
próféták, akik előttem és előtted voltak régtől fogva, háborúról,
éhségről és dögvészről prófétáltak hatalmas országok és nagy
királyságok ellen. 9 Ha pedig egy próféta békességről prófétál, a
prófétai ige beteljesedésekor tudódik ki, hogy valóban az ÚR küldte-e
azt a prófétát. 10 Ekkor Hananjá próféta levette a jármot Jeremiás
próféta nyakáról, és összetörte. 11 Majd ezt mondta Hananjá az egész
nép előtt: Ezt mondja az ÚR: Így töröm le Nebukadneccar babilóniai
király igáját két esztendő múlva minden nép nyakáról! Jeremiás próféta
ekkor elment útjára. 12 De így szólt az ÚR igéje Jeremiáshoz, miután
Hananjá próféta letörte a jármot Jeremiás próféta nyakáról: 13 Menj, és
ezt mondd Hananjának: Így szól az ÚR: Fajármot törtél össze, de
vasjármot csináltál helyette! 14 Mert ezt mondja a Seregek URa, Izráel
Istene: Vasigát teszek mindezeknek a népeknek a nyakára, hogy
Nebukadneccart, Babilónia királyát szolgálják. Szolgálni is fogják, sőt
még a mezei állatokat is neki adom.

                            ISTEN TERVEI

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek: békességet és reményteljes
jövőt adok nektek. (Jer 29,11)

Egy nehéz év után azt hittük, most már simán mennek a dolgok. Ám csak
időszakosan volt így. Öt év alatt ötször költöztünk, és megint éreztem
a változás szeleit. Az ismeretlentől való félelemmel küzdve végigfutott
rajtam a nyugtalanság. A családunkban nem régen történt haláleset miatt
anyagi nehézségekkel kellett szembenéznem, ráadásul komoly egészségi
gondjaim is voltak. Ahelyett, hogy Isten ígéreteibe kapaszkodtam volna,
pánikba estem.
Amikor küzdelmek jönnek, hajlamosak vagyunk azokat valamiféle rossz
jelnek felfogni. Végül is, nem kerülhetjük el az összes nehézséget, ha
betartjuk a Biblia parancsolatait? Nem. Isten nem biztosít nekünk
gondtalan életet. Igazán Istennek élni azt jelenti, hogy időnként nehéz
helyzetekkel is találkozunk. Mindazonáltal bízhatunk Isten ígéretében,
hogy ő velünk lesz az úton minden lépésünknél.
Igaz, hogy sok bajt elkerülhetünk Isten törvényeinek a betartásával, de
nem ellenőrizhetünk mindent. Istennek azonban mindig van terve az
életünkkel. Ez a terv meg akar áldani minket, és reményt adni a jövőre
nézve. Akkor is, ha Isten ígéreteit fenyegetően beárnyékolják a
kétségek, tudhatjuk, hogy a körülmények ellenére gondot visel rólunk.

Imádság: Istenünk, hadd emlékezzünk velünk kapcsolatos tervedre, hogy
reménységünk lehessen a jövőre. Ámen.

Isten mindnyájunknak reményteljes jövőt ajánl.
Christa Sterken (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI MÉLYEN CSALÓDOTT!