Csendes Percek április 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 2., Sze, 03:41:03 CEST

                       2008. április 2. szerda

Róm 12,17-21.

17 Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami
minden ember szemében jó. 18 Ha lehetséges, amennyire tőletek telik,
éljetek minden emberrel békességben. 19 Ne álljatok bosszút
önmagatokért, szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert
meg van írva: "Enyém a bosszúállás, én megfizetek" - így szól az Úr. 20
Sőt, "ha éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha
ezt teszed, parazsat gyűjtesz a fejére." 21 Ne győzzön le téged a
rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval.

                         A SZERETET VÁLASZA

Ne fizessetek a gonoszért gonosszal, vagy a gyalázkodásért
gyalázkodással, hanem ellenkezőleg: mondjatok áldást, hiszen arra
hívattatok el, hogy áldást örököljetek. (1Pét 3,9)

A smucig - így hívták Trudyt. Magas, robosztus nő volt, állandó szigorú
arckifejezéssel. Ijesztő volt a külseje, de a viselkedése még inkább.
Trudy az én részlegemben dolgozott. Akárcsak a többiek a cégnél, én sem
szerettem. Elhatároztam viszont, hogy érzéseim nem fogják befolyásolni
a viselkedésemet, és szakmai udvariasságot mutattam iránta. Valójában
még egy lépéssel tovább mentem: kedves voltam vele.
Egyik nap cégünk üzleti ebéden vett részt egy helyi étteremben, de
Trudy nem tudott eljönni. Így hát rendeltem egy kis ebédet elvitelre.
Az irodába visszaérve odamentem Trudy asztalához, elé tettem az ebédet
és így szóltam: Nem tudtál csatlakozni hozzánk, hoztam neked valamit.
Remélem, szereted!
"Ó Abby! Nagyon köszönöm!" - kiáltott fel. Ahogy elsétáltam, Trudy
felugrott a székéről és utánam jött. "Abby, - mondta - annyira
meglepődtem, hogy gondoltál rám! Soha senki nem foglalkozik velem."
Szigorú arcát könnyek lágyították, amint kinyújtotta a kezét, hogy
átöleljen.
Azt hiszem, ez az, amire Pál és Péter apostolok gondoltak, mikor azt
tanították, hogy a sérelemért kedvességgel fizessünk. És Jézus is ezt a
példát adta nekünk a kereszten.

Imádság: Úr Jézus, köszönjük szeretetedet. Kérünk, segíts nekünk úgy
bánni másokkal, ahogy te tanítottad. Ámen.

A higgadt válasz elhárítja az indulatot. (Péld 15,1)
Abiyah Abrahms (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZ TERMÉSZETŰ MUNKATÁRSAINKÉRT!