Csendes Percek szeptember 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Sze. 26., Sze, 03:41:02 CEST

                     2007. szeptember 26. szerda

Mk 11,15-18.

15 Azután Jeruzsálembe értek. Bemenve a templomba, Jézus kezdte kiűzni
azokat, akik árusítottak és vásároltak a templomban, felborította a
pénzváltók asztalait, a galambárusok székeit, 16 és nem engedte, hogy
valaki edényt vigyen át a templomon. 17 Azután így tanította őket:
"Nincs-e megírva: Az én házam imádság háza lesz minden nép számára? Ti
pedig rablók barlangjává tettétek." 18 Meghallották ezt a főpapok és az
írástudók, és keresték a módját, hogyan veszítsék el. Féltek ugyanis
tőle, mert tanítása magával ragadta az egész sokaságot. 19

                        SZELÍD VAGY GYENGE?

Jézus így tanította őket: "Nincs-e megírva: Az én házam imádság háza
lesz minden nép számára? Ti pedig rablók barlangjává tettétek." (Mk
11,17)

Sok embernek nehéz elfogadnia, hogy Jézus hogyan lehetett egyszerre
harcias, hatalmas és mégis alázatos, szelíd. A minap lifttel mentem fel
az irodámba, és közben hallottam, hogy az egyik nő azt mesélte, a
barátnője túl alázatos, nincs benne semmi önbecsülés. Ahogy az
irodámhoz értem, eszembe jutott a Hegyi beszédből az az ige: "Boldogok
a szelídek, mert ők öröklik a földet." (Mt 5,5)
Napjaink társadalmi felfogása összekeveri a szelídséget az önbecsülés
hiányával, a bátortalansággal. A szelídségnek a Szentírás szerint
sokkal összetettebb jelentése van. A szelídség azt jelenti, hogy
erőnket Isten felügyelete alá rendeljük. Az Isten iránti
elkötelezettségből, a lélek alázatából nő, és belső békéhez vezet.
Jézus ilyen szelídségre hív. Másrészt mi is bátran felléphetünk,
különösen, ha a hitünk megvédéséről van szó.
Jézus sem félénken, sem gerinctelenül nem viselkedett, amikor a
kufárokat kikergette a templomudvarból. Nem hiányzott belőle a bátorság
és az öntudat. Isten előtt szelíd és alázatos volt, de Isten igazságát
bátran hirdette.

Imádság: Urunk, segíts szelídnek, de nem gyengének, bátornak, de nem
arrogánsnak lennünk. Ámen.

A szelídség egy békés, gyengéd bensőből fakad.
Donald L. Maly (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK BÁTORSÁGRA VAN SZÜKSÉGÜK!