Csendes Percek szeptember 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Sze. 20., Cs, 03:41:02 CEST

                    2007. szeptember 20. csütörtök

1Thessz 5,12-22.

12 Kérünk titeket, testvéreink, hogy becsüljétek meg azokat, akik
fáradoznak közöttetek, akik elöljáróitok az Úrban, és intenek is
titeket, 13 és munkájukért nagyon becsüljétek őket. Éljetek egymással
békességben. 14 Kérünk titeket, testvéreink, intsétek a tétlenkedőket,
biztassátok a bátortalanokat, karoljátok fel az erőtleneket, legyetek
türelmesek mindenkihez. 15 Vigyázzatok, hogy senki se fizessen a
rosszért rosszal, hanem törekedjetek mindenkor a jóra egymás iránt és
mindenki iránt. 16 Mindenkor örüljetek, 17 szüntelenül imádkozzatok, 18
mindenért hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Jézus Krisztus által
a ti javatokra. 19 A Lelket ne oltsátok ki, 20 a prófétálást ne
vessétek meg, 21 de mindent vizsgáljatok meg: a jót tartsátok meg, 22 a
gonosz minden fajtájától tartózkodjatok.

                        UTASÍTÁSOK KÖVETÉSE

Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói. (Jak 1,22)

Évekkel ezelőtt, még nem volt számítógép, ezért kézzel javítottam a
teszteket. Amikor először ellenőriztem az "Írásos Utasítások Követése"
című részt, azt gondoltam magamban: Ezt a részt mindenki 100
százalékosan teljesíteni fogja! De nagyon meglepődtem, amikor csak
néhányan érték el a száz pontot. Ennyire nehéz lenne az írott
utasításokat követni? Pedig ez alapvető követelmény bármilyen hivatali
poszt betöltéséhez. Ha ilyen kevés pontot értek el sokan ebben a
részben, vajon hogyan követik az emberek az írott utasításokat nemcsak
egy vizsgán vagy a munkában, hanem a mindennapi életükben?
Végül magamnak is feltettem a kérdést: Vajon követem-e Isten írott
parancsait? Amikor az 1Thessz 5-öt olvasom, Isten nekem szóló írott
parancsaival találkozhatok. A 12. vers azt mondja, hogy tiszteljem az
elöljáróimat. Akkor is, ha nem értek egyet a főnökömmel? A következő
vers arra buzdít, hogy éljünk egymással békességben. Akkor is, ha a
bátyám elfelejtette a születésnapomat? Amikor azt mondja a 14. vers,
hogy biztassuk a bátortalanokat, és karoljuk fel az erőtleneket, ez azt
jelenti, hogy főzzek, takarítsak az idős szomszédomnak, és
vigasztaljam? Követem az Isten írott parancsait? Félve kérdezem, és a
válasz az, hogy elbuktam. Nyilvánvalóan soha nem leszek tökéletes, de
nem hagyom abba a próbálkozást.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy jobban tudjunk engedelmeskedni, és azt
tegyük, amit te kérsz. Ámen.

Isten kegyelme alapján értékeli az életünket.
Mary D. MacKinnon (Paraná, Brazília)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MUNKÁT KERESNEK!