Csendes Percek szeptember 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Sze. 10., H, 03:41:02 CEST

                      2007. szeptember 10. hétfő

Mt 18,1-5.

1 Abban az órában odamentek a tanítványok Jézushoz, és megkérdezték
tőle: "Ki a nagyobb a mennyek országában?" 2 Jézus odahívott egy
kisgyermeket, közéjük állította, 3 és ezt mondta: "Bizony, mondom
néktek, ha meg nem tértek, és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek,
nem mentek be a mennyek országába. 4 Aki tehát megalázza magát, mint ez
a kisgyermek, az a nagyobb a mennyek országában. 5 És aki befogad egy
ilyen kisgyermeket az én nevemben, az engem fogad be.

                          GYERMEKI SZÍVVEL

Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek,
mert ilyeneké a mennyek országa. (Mt 19,14)

Szabadságom idején az egyik reggeli tengerparti sétám alkalmával egy
házaspárt vettem észre, amint egymás fülébe sugdosva lopva felém
lesnek. Mivel én fekete bőrű vagyok, ők pedig fehérek voltak,
gyanakvással figyeltem mozdulataikat. Bár a déli, nyíltszívű
mentalitásom szerint én mindenkit szívesen köszöntöttem, még az
idegeneket is, most elhatároztam, hogy senkihez sem szólok és senkire
sem nézek a sétám során.
A szállodába vezető úton szembetalálkoztam egy fiatal családdal.
Tartani akartam magam elhatározásomhoz, de amikor az aranyszőke-hajú
kisfiú egyenest a szemembe nézett, és széles mosollyal szia-t köszönt,
önkéntelenül én is visszaköszöntem. A szüleivel is barátságosan
üdvözöltük egymást.
Jézus biztos erre utalt, amikor azt mondta, ha olyanok nem lesztek,
mint a kisgyermekek, nem mehettek be a mennyek országába - gondoltam. A
felnőttek gyakran bezárkóznak, megpróbálják elkerülni a
visszautasítást. A gyermekek a maguk ártatlanságában félelem vagy
óvatoskodás nélkül közelednek. Nem tekintenek fajra, színre, korra,
vagy más különbözőségre, amely elválaszthat minket egymástól. Ez is egy
olyan jellemző, melyben hasonlók lehetünk a gyermekekhez.

Imádság: Istenünk, életkorunkra való tekintet nélkül a te gyermekeid
vagyunk. Teremts bennünk tiszta szívet. Ámen.

Mimódon kellene jobban gyermekké válnom?
Brenda Curry (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KISGYERMEKEKÉRT ÉS SZÜLEIKÉRT!