Csendes Percek október 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Okt. 16., K, 03:41:01 CEST

                        2007. október 16. kedd

Jn 15,1-8.

Jézus példázata: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem
marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad,
összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok
énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy
sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."

                       PLÁNTÁLÁS ÉS NÖVEKEDÉS

Jézus mondja: "Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy sok gyümölcsöt
teremtek, és tanítványaim lesztek." (Jn 15,8)

A hátsó kertünk egyik sarkában lévő almafát azért vásároltuk, mert az
ágaira erősített cédula azt hirdette, hogy már két szezon múlva
gyümölcsöt terem. Nem vettük figyelembe azt a tényt, hogy cingár törzse
göcsörtös volt, és összesen négy ág árválkodott rajta, ami
gyümölcstermőre fordulhatott. Mégis megvásároltuk, és óvatosan
hazavittük. Három gyümölcstermő szezon is eltelt, de az almás piték és
az almafára mászás képzeletbeli látványa egyre távolabbra került. Még
mindig csenevész.
Néha úgy érzem magam, mint az a fa, az élet viszontagságai miatt
hajlottan, azon merengve, vajon gyümölcstermőre fordul-e valaha az
életem? Azon aggódok, hogy a következő viharos szélroham esetleg
derékba tör, vagy hogy életem gyökerei nincsenek elég mélyen. S akkor
eszembe jut, hogy Isten megvásárolt és egy nagyon gondosan kiválasztott
helyre ültetett el. Ő gondoskodik rólam a fájdalommal járó növekedés
idején, és metszeget, hogy még több gyümölcsöt teremhessek.
Almafánkat elnézve rájöttem, hogy Isten milyen reményteli kertész.
Ahogyan nézeget már látja bennem mindazt, amilyenné majd egy napon
válhatok.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy úgy törődsz velünk, hogy
bemutathassuk dicsőségedet. Ámen.

Isten gyengéden gondoz bennünket a gyümölcstelen időkben.
Lisa Tresch (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK A FÁJDALMAS IDŐSZAKOKAT ÁTÉLŐKÉRT!