Csendes Percek november 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Nov. 25., V, 03:41:01 CET

                     2007. november 25. vasárnap

Mt 6,25-34.

Jézus szavai: 25 "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy
mit egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok.
Nem több-e az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál? 26 Nézzétek
meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak,
és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek
náluk? 27 Aggódásával pedig ki tudná közületek meghosszabbítani életét
csak egy arasznyival is? 28 Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek
meg a mezei liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem
fonnak, 29 de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem
öltözködött úgy, mint ezek közül akár csak egy is. 30 Ha pedig a mező
füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, így öltözteti az
Isten, nem sokkal inkább titeket, kicsinyhitűek?" 31 "Ne aggódjatok
tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit
öltsünk magunkra? 32 Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei
Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van minderre. 33 De keressétek
először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak
nektek. 34 Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik
magáért: elég minden napnak a maga baja."

                        EGYSZERŰ EMLÉKEZTETŐ

De keressétek először az ő országát, és igazságát, és ezek is mind
ráadásul megadatnak nektek. (Mt 6,33)

Nemrégen végeztem a főiskolán. Visszagondoltam az első napra. Aznap
délután 2.45-kor hagytam el az iskolát, megsemmisülten, és
elbátortalanodva. Nyolc órakor kezdtünk, és semmi másról nem hallottam,
csak arról, hogy milyen sok dolgozatot kell majd megírnom, hány
"gazdagító" feladatot kell megoldanom, és hány órát kell hospitálnom
egy gimnáziumi osztályban. Emlékszem, arra gondoltam, hogy egyszerűen
nincs elég óra a napban, hogy ezt a sok munkát elvégezzem. Aggódtam
amiatt, hogy képtelen leszek mindent teljesíteni.
Máté 6,25-34-ben Jézus arra hívja fel a figyelmünket, hogy nem kell
aggódnunk. Elég csak egy pillantásra kinézni az ablakon, s ez is
emlékeztethet bennünket arra, hogy Isten gondot visel rólunk. Ha
Istennek gondja van arra, hogy a levegő madaraival és a mező
liliomaival törődjön, biztosan megadja a mi szükségeinket is.
Koncentráljunk a mai napra, és bízzunk teljesen Isten segítségében és
gondoskodásában, ahelyett hogy mindenféle jövőbeli dologért aggódnánk.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy ne kössön le annyira az élet nyüzsgése,
hogy elveszítsünk téged a szemünk elől és a te ígéretedet, amely
szerint gondot viselsz rólunk. Ámen.

Bízzunk Istenben, hogy segít a mai feladatainkban!
Debra Long (Mississippi, USA)

IMÁDKOZZUNK A FRISSEN VÉGZETT FŐISKOLÁSOKÉRT!