Csendes Percek május 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 28., H, 03:41:02 CEST

                        2007. május 28. hétfő

Mt 14,24-33.

24 A hajó pedig már messze eltávolodott a parttól, és a hullámok között
hányódott, mert ellenszél volt. 25 A negyedik éjszakai őrváltáskor
odament hozzájuk Jézus a tengeren járva. 26 Amikor a tanítványok
meglátták, hogy a tengeren jár, megrettentek, azt mondták, hogy
kísértet, és ijedtükben felkiáltottak. 27 De Jézus azonnal
megszólította őket, és ezt mondta: "Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!"
28 Péter ekkor így szólt hozzá: "Uram, ha te vagy, parancsold meg, hogy
menjek oda hozzád a vizen." 29 Mire ő így szólt: "Jöjj!" Péter erre
kiszállt a hajóból, elindult a vizen, és Jézus felé ment. 30 Amikor
azonban az erős szélre figyelt, megijedt, és amint süllyedni kezdett,
felkiáltott: "URam, ments meg!" 31 Jézus azonnal kinyújtotta a kezét,
megragadta őt, és ezt mondta neki: "Kicsinyhitű, miért kételkedtél?" 32
És amint beszálltak a hajóba, elült a szél. 33 A hajóban levők pedig
leborultak előtte, és ezt mondták: "Valóban Isten Fia vagy!"

                          KISFIAM, LAZÍTS!

Szeretem azokat, akik engem szeretnek, megtalálnak engem, akik
keresnek. (Péld 8,17)

Egyedül nevelem két kisgyermekemet, és hétvégén gyakran járunk
uszodába. Legutóbb éppen azt gyakoroltattam a gyerekekkel, hogyan kell
a víz felszínén lebegni, szép nyugodtan megmaradni. Már érzik a vizet,
kicsit úszni is tudnak, de ez a lebegés még nem megy. Ráfektettem őket
hanyatt a vízre és megtartottam őket a kezemmel. A kislányom nagyobb,
már magabiztosan elengedte magát, amikor eleresztettem, nem süllyedt
el, fennmaradt. A kisfiam még bizonytalan. Amikor alulról fogtam,
éreztem, hogy az egész teste görcsben van, nem meri elengedni magát.
Mikor eleresztettem, természetesen lesüllyedt. Mondtam neki, hogy
gyakorolja és lazítsa el a testét, bízza rá magát a vízre.
Ekkor értettem meg, hogy Istenhez is akkor jutunk közel, ha görcsös
akarásunkat feladjuk. Akkor tapasztaljuk meg az ő hordozó kegyelmét, ha
elengedjük magunkat, és rábízzuk életünket a Szentlélek erejére.

Imádság: Istenünk, mennyei Atyánk, köszönjük hordozó szeretetedet.
Segíts éreznünk, hogy erős kezed tart bennünket, és így vagyunk igazán
biztonságban. Ámen.

Isten kegyelme mindenki számára elérhető!
Kántor Tímea (Hajdúnánás, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A BIZONYTALANKODÓKÉRT ÉS AZ ÚTON LÉVŐKÉRT!