Csendes Percek május 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 27., V, 03:41:02 CEST

                       2007. május 27. vasárnap

1Pt 2,4-10.

4 Járuljatok őhozzá, mint élő kőhöz, amelyet az emberek ugyan
megvetettek, amely azonban Isten előtt "kiválasztott és drága"; 5 ti
magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá,
hogy lelki áldozatokat ajánljatok fel, amelyek kedvesek Istennek Jézus
Krisztus által. 6 Ezért áll ez az Írásban: "Íme, leteszek Sionban egy
kiválasztott drága sarokkövet, és aki hisz benne, nem szégyenül meg". 7
Néktek, a hívőknek drága kincs; a hitetleneknek pedig az a kő, amelyet
megvetettek az építők, sarokkővé lett, 8 megütközés kövévé és
botránkozás sziklájává; azok beleütköznek, mert nem engedelmeskednek az
igének. Ők erre is rendeltettek. 9 Ti azonban választott nemzetség,
királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy
hirdessétek nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos
világosságára hívott el titeket; 10 akik egykor nem az ő népe voltatok,
most pedig Isten népe vagytok, akik számára nem volt irgalom, most
pedig irgalomra találtatok.

                       MEGTALÁLNI A HELYÜNKET

Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk. Ahogy a ti költőitek közül is mondták
némelyek: Bizony, az ő nemzetsége vagyunk. (ApCsel 17,28)

A férjem nyugalmazott katonai pilóta. Pályafutása alatt 13-szor
költöztünk. Ahányszor csak erre sor került, mindig aggódtam, hogyan
találom majd meg a helyem. A költözés igen kimerítő és feszültséggel
teli szokott lenni. A letelepedés egy új helyen szintén embert próbáló
feladat, a beilleszkedés sem könnyű.
Az egyik ilyen költözés utáni reggelen, zaklatott lélekkel, az Urat
kértem, tanítsa meg nekem, mit jelent valójában megtalálni a helyem.
Keresésemben arra jutottam, hogy ez nem egy bizonyos csoportba,
szomszédságba, gyülekezetbe való beilleszkedést jelent, még csak nem is
a hivatali előmenetellel bizonyított sikereket. Megtalálni a helyünket
annyi, mint megérteni, hogy Isten milyenné akar formálni bennünket.
Biztosak lehetünk abban, hogy Isten akaratának ismerete az erősségünk,
menedékünk, az életünk és önazonosságunk forrása. Istenben erősödünk és
állapodunk meg, bárhol is éljünk. A Zsolt 23,1 mondja: "Az Úr az én
pásztorom, nem szűkölködöm." Isten minden, amire szükségünk van;
Istenben megtaláljuk a helyünket.

Imádság: Istenünk, erősíts meg abban, hogy te vagy minden, amire
szükségünk van, és benned találunk otthonra, támaszra, önmagunkra.
Ámen.

Igazi valónkat Krisztussal való kapcsolatunkban találjuk meg.
M. Ann Jolissaint (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A KATONACSALÁDOKÉRT!