Csendes Percek május 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 11., P, 03:41:01 CEST

                        2007. május 11. péntek

Mt 6,19-24.

Jézus mondja: 19 "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a
moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, 20
hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem
a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem
lopják el. 21 Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is."
22 "A test lámpása a szem. Ezért ha a szemed tiszta, az egész tested
világos lesz. 23 Ha pedig a szemed gonosz, az egész tested sötét lesz.
Ha tehát a benned lévő világosság sötétség, milyen nagy akkor a
sötétség!"
24 "Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a
másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti:
nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak."

                             VÁLASZTÁS

Gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben. (Mt 6,20)

Az egyik reggel hangos kopácsolást hallottam az ablaktáblánkon.
Odapillantva egy nagy madarat láttam, aki ismételten nekiverődött az
ablaküvegnek. Hamar rájöttem, hogy az ablakban lévő karácsonyi
kaktuszunk élénkpiros virágai vonzzák. A madár nem láthatta az átlátszó
üvegfelületet közte és a virágok között. Kimentem, és elhessegettem a
madarat, mielőtt megsebezné magát.
Amikor visszatértem a reggeliző asztalhoz, eszembe jutott, hogy én is
sokszor hasonló vagyok ehhez az ablaküveghez csapódó madárhoz.
Krisztusnak a földi kincsek gyűjtögetéséről mondott szavaira gondoltam.
(Mt 6,19-21) Sok-sok éven keresztül olyan dolgokat gyűjtöttem,
melyekről a világ azt állítja, hogy gazdagabbá és jobbá teszik az
életet. Miután megkaptam őket, nem éreztem a megígért boldogságot. A
madár viselkedése arra figyelmeztetett, hogy ez a törekvés ártalmamra
is lehet. Lelki sérüléseket szenvedhetek, ha a világ értékeit követem.
Sőt, elveszíthetem szem elől az élet igazán fontos dolgait, a családot,
a gyülekezetet, a Krisztusnak való szolgálatot. S ha a világ teljesen
megszédít, akár mennyei kincseimet is eltékozolhatom.

Imádság: Mindenható Istenünk, vezess, hogy az örökkévaló kincsekre
törekedjünk. Ámen.

Hogyan tudnék hűségesebben törekedni az igazi értékekre?
Alfred Jaeger (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK A FÖLDI KINCSEK BŰVÖLETÉBEN ÉLŐKÉRT!