Csendes Percek május 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 2., Sze, 03:41:02 CEST

                        2007. május 2. szerda

Józs 1,1-9.

1 Mózesnek, az ÚR szolgájának halála után ezt mondta az ÚR Józsuénak,
Nún fiának, Mózes szolgájának: 2 Az én szolgám, Mózes meghalt. Most
azért indulj, kelj át itt a Jordánon, te és ez az egész nép arra a
földre, amelyet én adok Izráel fiainak. 3 Nektek adok minden helyet,
ahová léptek, ahogyan megígértem Mózesnek. 4 A pusztától és a
Libánontól a nagy folyamig, az Eufrátesz folyamig, nyugat felé pedig a
nagy tengerig a ti területetek lesz a hettiták egész országa. 5 Senki
sem állhat ellened egész életedben. Veled leszek, ahogy Mózessel is
vele voltam. Nem maradok el tőled, nem hagylak el. 6 Légy erős és
bátor, mert te teszed ezt a népet annak az országnak az örökösévé,
amelyről megesküdtem atyáiknak, hogy nekik adom. 7 Csak légy igen bátor
és erős, őrizd meg, és tartsd meg azt a törvényt, amelyet Mózes, az én
szolgám parancsolt neked. Ne térj el tőle se jobbra, se balra, hogy
boldogulj mindenütt, amerre csak jársz. 8 Ne hagyd abba ennek a
törvénykönyvnek az olvasását, hanem tanulmányozd éjjel-nappal, őrizd
meg, és tartsd meg mindazt, ami ebben meg van írva. Akkor sikerrel
jársz utadon, és boldogulsz. 9 Megparancsoltam neked, hogy légy erős és
bátor. Ne félj, és ne rettegj, mert veled van Istened, az ÚR,
mindenütt, amerre csak jársz.

                           ERŐS ÉS BÁTOR

Megparancsoltam neked, hogy légy erős és bátor. Ne félj, és ne rettegj,
mert veled van Istened, az Úr, mindenütt, amerre csak jársz. (Józs 1,9)

Évekkel ezelőtt egy állásajánlat miatt családostól el kellett
költöznünk, barátainkat, rokonainkat és gyülekezetünket magunk mögött
hagyva. Idegen helyen, ismeretlen munkaterületen, barát és gyülekezeti
otthon nélkül találtam magam. Félelem és szorongás telepedett rám.
Sikeres lehetek-e majd új munkámban? Barátokra lelünk? Lesz-e lelki
otthonunk?
Bizonytalanságomban bátorított és megnyugtatott az Úr szava (Józs
1,1-9). Mózes halála után Józsué is idegen országban, "új munkakörben"
találta magát. Isten Józsuét bízta meg, hogy az ellenséggel teli ígéret
földjére bevigye a népet. Bizonyára félt és kétség tört rá, amikor
szembetalálta magát az előtte tornyosuló feladattal. De Isten
megértette félelmét, és háromszor is megparancsolta Józsuénak, hogy
"erős és bátor" legyen. Isten megígérte, hogy vele lesz.
Új kihívások és új legyőzendő feladatok várnak minket; betegségek,
munkahelyi változások vagy személyes veszteségek. De Józsuéhoz
hasonlóan a bizonytalanba Istenbe vetett bizalommal mehetünk, tudva,
hogy ő velünk lesz.

Imádság: Adj bátorságot, drága Urunk, hogy minden új kihívással
szembenézzünk, és az ismeretlen kihívások idején benned bízzunk. Ámen.

Isten velünk jár "az idegen földön"!
Terry Thomas Bowman (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚJ MUNKÁT KEZDŐKÉRT!