Csendes Percek május 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 1., K, 03:41:02 CEST

                         2007. május 1. kedd

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3
És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom,
szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet
türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik,
nem fuvalkodik fel. 5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga
hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a
hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent
hisz, mindent remél, mindent eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De
legyen bár prófétálás: el fog töröltetni; legyen nyelveken való szólás:
meg fog szűnni; legyen ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az
ismeretünk és töredékes a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a
tökéletes, eltöröltetik a töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy
szóltam, mint gyermek, úgy éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam,
mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki
dolgokat. 12 Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig
színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok
ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten. 13 Most azért megmarad a
hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a
szeretet.

                        SZERETET A DOBOZBAN

A szeretet türelmes, jóságos... (1Kor 13,4)

"Találd ki anya, mi van a dobozban?" - kérdezte kislányom, és egy kis
szív alakú ajándékdobozt csörgetett, amit játszani adtam neki. Talán
egy pénz? Egy gyűrű? "Nem. Nem. Szeretet van benne!" - mondta.
Sikerült magára vonni teljes figyelmemet. Mi lehet az a tárgy, ami egy
négyéves gyermek számára a szeretetet jelképezi? Óvatosan felemelte a
doboz tetejét. Egy kulcstartó volt benne, pici fotóval férjemről és
rólam. Vajon azért hívja ezt szeretetnek, mert szeret bennünket, vagy
tudja, hogy mi szeretjük őt, vagy esetleg, mert tudja, hogy mi a
férjemmel szeretjük egymást? Reméltem, hogy mind a három.
Az a mód, ahogyan gyermekünk érzékelt bennünket, csendesen
elgondolkodtatott. Szülőként felelősek vagyunk azért, hogy milyen
példát közvetítünk gyerekeink felé. Különösen a szeretet terén.
Természetesen férjemmel nem vagyunk tökéletesek, sem szülőként, sem
házastársként. Néha büszkék és saját javunkat keresők vagyunk. Néha
duzzogunk és felhánytorgatjuk sérelmeinket, és sokszor vagyunk
türelmetlenek. Ennek ellenére lányunk a szeretet képét látta bennünk.
Ha csak egy kicsit is visszaadtunk valamit Isten szeretetéből, akkor
már jót tettünk.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy tökéletes szeretetedet közvetítsük
minden gyermeked felé. Ámen.

Isten a szeretet!
Lorie Nelson (Nebraska, USA)

IMÁDKOZZUNK A KISGYERMEKES SZÜLŐKÉRT!