Csendes Percek március 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 16., P, 03:41:01 CET

                       2007. március 16. péntek

Jak 1,22-25.

22 Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne
csapjátok magatokat. 23 Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de
nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki a tükörben nézi meg az
arcát. 24 Megnézi ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti,
hogy milyen volt. 25 De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint
bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem
tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete.

                           MONDJAK IGENT?

Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok
magatokat. (Jak 1,22)

Éppen istentiszteletről jöttem és az iskolába tartottam, amikor egy
férfi közeledett felém. Nyomtatványokat és egy kis pénzeszsákot tartott
a kezében. Mintha valamit akart volna tőlem. Magamban már ki is
gondoltam, hogyan fogom elutasítani: "Nem tudhatom biztosan, hogy a
pénzt szállásra vagy ételre fogja költeni."
A férfi azt mondta, hogy hajléktalan, és a parkban él. Amit én
nyomtatványnak hittem, valójában egy kis versgyűjtemény volt. Azért
árulta, hogy ezzel a pénzzel a hajléktalanok nehézségeire hívja fel az
emberek figyelmét. Visszagondoltam az istentiszteleten hallott
szavakra. A prédikáció arra bátorított bennünket, hogy gondoskodjunk az
éhezőkről és hajléktalanokról. Tudok-e engedelmeskedni? Tudom-e az
istentiszteleten hallottakat az életben is alkalmazni? Ez alkalommal
engedelmes voltam, de nem mindig vagyok az.
Amikor eljövünk az imateremből, ez a kérdés áll előttünk: "Mit fogok
azzal kezdeni, amit ma hallottam?" A hajléktalan költővel való élményem
sokáig elkísért. Azokra az időkre gondoltam, amikor vonakodtam, és
azokra, amikor igent mondtam Istennek. S arra a rengeteg lehetőségre,
amikor Isten igéjét kell alkalmaznom az életemben.

Imádság: Istenünk, nyisd meg szívünket és gondolatainkat mások
segítésére, hogy igéd szerint cselekedhessünk. Ámen.

Minden nap jó alkalom, hogy Isten igéjét cselekedjük.
Roger L. Grimmett (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK VONAKODVA ADAKOZNAK!