Csendes Percek március 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 13., K, 03:41:03 CET

                        2007. március 13. kedd

Préd 1,12-17.

12 Én, a Prédikátor, Izráel királya voltam Jeruzsálemben, 13 és
rászántam magam arra, hogy megvizsgálok, és bölcsen kikutatok mindent,
ami az ég alatt történik. Rossz foglalkozás ez; azért adta Isten az
embereknek, hogy bajlódjanak vele. 14 Láttam, hogy mindaz, amit véghez
visznek a nap alatt, csak hiábavalóság és hasztalan erőlködés. 15 Ami
görbe, azt nem lehet kiegyenesíteni, és ami nincs, azt nem lehet számba
venni. 16 Így gondolkodtam magamban: Én sokkal nagyobb bölcsességre
tettem szert, mint azok, akik elődeim voltak Jeruzsálemben; sok
bölcsességet és ismeretet szereztem. 17 Amikor azonban rászántam magam,
hogy megismerjem a bölcsességet, megismertem az esztelenséget és
oktalanságot is. Megtudtam, hogy ez is hasztalan erőlködés.

                         A SZELET KERGETVE

Féld Istent, és tartsd meg parancsolatait, mert ez minden embernek
kötelessége. (Préd 12,13)

Emlékszem, amikor fiatal iskolásfiúként próbáltam az iskolaudvaron
megfogni a szelet. Egy kis forgószél száraz leveleket pörgetett. Minden
gyerek a gyorsan mozgó örvény nyomában volt, de a szél mindig
kicsúszott a markolásunkból.
Salamon beszél a szél kergetéséről. (A Préd 1,14 angol fordítása
kapcsolódik ehhez a gondolathoz: "láttam, hogy minden hiábavaló és a
szél kergetése.") A céltudatos lét keresése során, próbálkozott
bölcsességgel (Préd 1,17), örömmel (2,10), fáradságos munkával (4,4),
jóléttel (5,10) és vágyainak kielégítésével (6,9). Hosszas gondolkodás
után arra jutott, hogy ami valóban fontos, hogy féld az Urat, és tartsd
meg parancsait.
A szelet kergetve magam is erre jutottam. Végső soron sok haszontalan
dolgot szereztem meg: karrier, jólét, elismertség. A Prédikátor könyvét
olvasva megértettem, hogy ezek a dolgok ideiglenesek, és nem sokat
érnek az Istennel való kapcsolathoz és a keresztyén szolgálathoz
képest.
Salamon szavai ma is megállnak. Arra hívnak, hogy felülvizsgáljuk
prioritásainkat, mivel csak azok a dolgaink értékállók, amelyek Isten
akaratával egybecsengnek.

Imádság: Urunk, segíts akaratodat keresni ma, hogy tetteink tartósak és
értelmesek legyenek. Ámen.

Mit tekintek a fontosnak az örökkévalóság szempontjából?
Terry Thomas Bowman (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK "A SZELET KERGETIK".