Csendes Percek március 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 4., V, 03:41:01 CET

                      2007. március 4. vasárnap

2Kor 4,1-14.

1 Ezért tehát, mivel ilyen szolgálatban állunk, minthogy irgalmat
nyertünk, nem csüggedünk el, 2 hanem elvetjük a szégyenletes titkos
bűnöket; nem járunk ravaszságban, nem is hamisítjuk meg az Isten
igéjét, hanem az igazság nyílt hirdetésével ajánljuk magunkat minden
ember lelkiismeretének az Isten előtt. 3 Ha pedig nem elég világos a mi
evangéliumunk, csak azok számára nem világos, akik elvesznek. 4 Ezeknek
a gondolkozását e világ istene megvakította, mert hitetlenek, és így
nem látják meg a Krisztus dicsőségéről szóló evangélium világosságát,
aki az Isten képmása. 5 Mert nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus
Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért. 6 Isten
ugyanis, aki ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő
gyújtott világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten
dicsőségének ismerete Krisztus arcán.
7 Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt
Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak: 8 Mindenütt szorongatnak
minket, de nem szorítanak be, kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; 9
üldözöttek vagyunk, de nem elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk;
10 Jézus halálát mindenkor testünkben hordozzuk, hogy Jézus élete is
láthatóvá legyen testünkben. 11 Mert életünk folyamán szüntelen a halál
révén állunk Jézusért, hogy a Jézus élete is láthatóvá legyen halandó
testünkben. 12 Azért a halál bennünk végzi munkáját, az élet pedig
bennetek. 13 Mivel pedig a hitnek ugyanaz a Lelke van bennünk, ahogyan
meg van írva: "Hittem, azért szóltam", mi is hiszünk, és azért szólunk!
14 Mert tudjuk, hogy aki feltámasztotta az Úr Jézust, az Jézussal
együtt minket is feltámaszt, és maga elé állít veletek együtt.

                         KEZDETEK ÉS VÉGEK

Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég. (Jel 21,6)

Sokféle kezdetet és véget megértem már életem során. A változás gyakran
kellemetlen dolog, és az aggodalom forrása. Máskor viszont örömmel
fogadom a változásokat. Ez bizonyára összefügg a természetes
életciklusokkal, testi és lelki értelemben egyaránt. A nagyböjt áldott
ideje magába foglalja minden idők legnagyobb kezdetének és végének
teljes gazdagságát: Krisztus halálát és feltámadását.
Az utóbbi években egy átmeneti időszakot élek. Mozgáskorlátozott
lettem, így az aktív mozgalmas élet helyett mindig otthon vagyok.
Bizony, nem számítottam utolsó éveimben erre. Ez a vég nem tagadható, a
kezdetek pedig még nem tárultak fel előttem. Mit is tanulhatok meg
mindebből? Bármilyen körülmények között mindig van valami igazán
lényeges - elegendő szeretet, elég gondoskodás, elegendő lehetőség a
folytatáshoz, elegendő tartalmas emberi kapcsolat, melyek átsegítenek
az esetleg hosszú átmeneti időszakon is.
Személyes, hétköznapi életem megszokott dolgai közül kiszakítottan
tudom, valami rejtett dolog még vár rám. Türelmetlen természetű ember
lévén, azért imádkozom, hogy el ne szalasszam az előttem álló kezdetek
és végek izgalmas meglepetéseit.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy velünk voltál életünk eddigi
szakaszában, és így lesz ez ezután is. Ámen.

Krisztus által új kezdetek végtelen sorát élhetjük át.
Joseph S. Matney (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KRÓNIKUS BETEGEKÉRT!