Csendes Percek június 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jún. 15., P, 03:41:02 CEST

                       2007. június 15. péntek

Jóel 2,21-27.

21 Ne félj, termőföld! Vigadj és örülj, mert az ÚR nagy tetteket vitt
véghez.
22 Ne féljetek, mezei vadak, mert kizöldülnek a puszta legelői, mert a
fák gyümölcsöt hoznak, a fügefa és szőlő gazdagon terem.
23 Sion fiai, vigadjatok és örüljetek, mert Istenetek, az ÚR megadta
nektek a szükséges esőt, záport hullat rátok ősszel és tavasszal, mint
régen.
24 Megtelnek majd a szérűk gabonával, bőven ömlik a sajtókból a must és
az olaj. 25 Kárpótollak azokért az évekért, amelyekben pusztított a
sáska, a szöcske, a cserebogár és a hernyó: az a nagy sereg, amelyet
rátok küldtem. 26 Ehettek majd jóllakásig, és dicséritek az ÚRnak,
Isteneteknek a nevét, mert csodát tett veletek. Nem kell szégyenkeznie
népemnek soha többé. 27 Akkor megtudjátok, hogy én Izráellel vagyok, és
hogy én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek, senki más! Nem kell
szégyenkeznie népemnek soha többé.

                              ÚJ ÉLET

Mert ez az én fiam meghalt és feltámadott, elveszett és megtaláltatott.
És vigadozni kezdtek. (Lk 15,24)

Gyermekkoromban egész napokat játszottam odakint. Egyszer észrevettem,
hogy anya kidobott egy benti virágot. Nagyon sajnáltam. Ott feküdt
lelankadva a ház melletti fák közelében.
Felemeltem, és elhatároztam, hogy "kertészt" fogok játszani. Azt
tettem, amit már sokszor láttam anyától. Letörtem egy darabot, és
beleültettem egy konzervdobozba, amibe termőföldet tettem. Nagyon
tetszett a dolog, ezért újra megismételtem. Hamarosan már egy egész sor
konzervdobozom volt, mindegyikből egy-egy hajtás kikandikálva. Az
eredménynek örültem, majd egy másik játékkal folytattam.
Egy héttel később anya odahívott. "Beryl gyere csak! Meg tudnád
magyarázni, hogy ezek honnan valók?" - "Ja ezt a múlt héten csináltam,
mikor kertészt játszottam." - "Jó munkát végeztél, mindegyik szépen
növekszik. Azt hittem, hogy már rég elpusztult a növény."
Sokszor eszembe jutott az a nap, és az öröm, amit átéltünk. Utána anya
begóniát adott minden barátnak, aki betévedt hozzánk. Vajon nem valami
hasonlót tesz Isten is, mint amit én tettem? Amikor lelkileg halottak
vagyunk, Isten helyreállítja az életünket, hogy dicsőségére gyümölcsöt
teremjünk.

Imádság: Atyánk, add, hogy minden egyes emberben meglássuk a
lehetőséget, a körülményektől függetlenül. Ámen.

Isten helyreállít, és törődik velünk!
Beryl Henne (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A FÉLREÁLLÍTOTT EMBEREKÉRT!