Csendes Percek június 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jún. 10., V, 03:41:01 CEST

                      2007. június 10. vasárnap

Mt 5,43-48.

Jézus mondja: 43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd
felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek:
Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek
titeket, 45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját
gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 46 Mert ha
azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem
ugyanezt teszik-e a vámszedők is? 47 És ha csak atyátokfiait
köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a
pogányok is? 48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei
Atyátok tökéletes."

                       A MEGBOCSÁTÁS TANULÁSA

Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek
titeket. (Mt 5,44)

A férjem családjával nagyon problémás volt a kapcsolatom. Egyszerűen
képtelen voltam megbocsátani nekik. Állandó feszültség és neheztelés
volt bennem. Végül felismertem, hogy ennek a nehéz tehernek a hordozása
engem sebez meg, ezért elhatároztam, hogy imádkozom, és Isten
segítségét kérem.
Elkezdtem újra tanulmányozni a Bibliát, és a Mt 27-hez értem. Ez a rész
nagyon élénk, időrendi beszámolót nyújt Jézus utolsó óráiról: az
elárulásáról; arról, ahogy a tömeg üvöltözve követeli keresztre
feszítését; a töviskoronáról, amit a fejére tesznek; arról, ahogy a
katonák szembe köpik; a keserű italról, amit megitatnak vele; a
katonákról, akik a köntösére sorsot vetnek. A megaláztatások után Jézus
mégis megbocsát.
Tehetek én másképp? - kérdeztem magamtól. A férjem családjától ilyen
szörnyűségeket én nem szenvedtem el. Senki nem tudna úgy megkínozni,
úgy megbántani, ahogy azt Jézus Krisztussal tették. Miután mindezt
végiggondoltam, elkezdtem máshogyan viszonyulni hozzájuk. Krisztus
példáját követve tanulgatom, hogyan kell megbocsátani.

Imádság: Atyánk, segíts megértenünk, hogy a megbocsátás meggyógyítja a
lelkünket, és közelebb visz hozzád. Ámen.

A megbocsátó ember is akkora áldást nyer, mint akinek megbocsátanak.
Gloria P. Luna Macías (Distrito Federal, Mexikó)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK BOCSÁTANUNKRA VÁRNAK!