Csendes Percek július 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 31., K, 03:41:02 CEST

                        2007. július 31. kedd

Mk 2,13-17.

13 Azután ismét kiment a tenger mellé, az egész sokaság pedig odament
hozzá, és tanította őket. 14 Amikor továbbhaladt, meglátta Lévit, az
Alfeus fiát, aki a vámszedőhelyen ült, és így szólt hozzá: "Kövess
engem!" Az pedig felkelt és követte őt. 15 És történt, hogy mikor Lévi
házában az asztalnál ült, sok vámszedő és bűnös is odatelepedett Jézus
és tanítványai mellé, mivel sokan voltak, és követték őt. 16 Amint a
farizeusok közül való írástudók látták, hogy bűnösökkel és vámszedőkkel
eszik együtt, szóltak tanítványainak, hogy a vámszedőkkel és bűnösökkel
eszik. 17 Amikor ezt Jézus meghallotta, így szólt hozzájuk: "Nem az
egészségeseknek van szükségük orvosra, hanem a betegeknek; nem azért
jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket."

                           KÖVESS ENGEM!

"Kövess engem!" - Az pedig felkelt és követte őt. (Mk 2,14)

Egy kártyát mutattam a gyerekeknek a templomban, amelyen ezt
olvashatták: "Kövess engem!". Azután megkérdeztem, mikor mondta ezt
nekik valaki. Az egyik tizenegy éves kislánynak rögtön magasba lendült
a keze: "Az első napon az új iskolámban eltévedtem. Egy idősebb lány
szólt, hogy kövessem, és mutatja az utat." Az idősebb tanuló
biztonságban odavezette, ahová mennie kellett.
Vajon nem ugyanez történik, amikor Krisztus követése mellett döntünk?
Bízhatunk benne, hogy ő nem véti el az utat, mert ismeri azt. Ő mondta:
"Én vagyok az út". (Jn 14,6.)
Ha Krisztust követjük, nem kell többé bizonytalanul bolyonganunk,
remélhetjük, hogy a helyes utat választjuk. Lehet, hogy teljesen új
irányba fordítja életünket, ahogy tette az első tanítványokkal is. Lévi
elhagyta vámszedőhelyét; mások odahagyták halászcsónakjukat és
hálóikat. Az azóta eltelt évszázadok alatt sokan váltottak jól
jövedelmező vagy izgalmas szakmájukról, hogy Krisztust szolgálják
hétköznapi és veszélyes helyzetekben egyaránt. Ha válaszolunk Krisztus
hívására - "Kövess engem" - és engedelmeskedünk, bizonyosak lehetünk
afelől, hogy velünk lesz, és megadja az erőt, amire országa építéséhez
szükségünk van.

Imádság: Urunk, Jézusunk, adj bátorságot és engedelmességet, hogy
hívásodkor így válaszoljunk: "Itt vagyok, Uram! Mit akarsz, hogy
cselekedjem?" Ámen.

Ha Krisztus a vezetőnk az úton, nincs mitől félnünk.
Hazel V. Thompson (Somerset, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚJ ISKOLÁBA JÁRÓ GYERMEKEKÉRT!