Csendes Percek július 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 28., Szo, 03:41:02 CEST

                       2007. július 28. szombat

1Kor 13,1-7.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3
És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom,
szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet
türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik,
nem fuvalkodik fel. 5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga
hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a
hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent
hisz, mindent remél, mindent eltűr.

                           NAPI BÁTORÍTÁS

Mi ismerjük és hisszük azt a szeretetet, amellyel Isten szeret minket.
Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten
is őbenne. (1Jn 4,16)

Életemnek az egyházi tevékenység volt a középpontja; de amikor rákos
beteg lettem, elkezdtem saját problémáimra összpontosítani. Hasznára
leszek még valaha bárkinek is? Az elkeseredéstől jobban szenvedtem,
mint a halálos rákbetegségtől.
Azután valami kimozdított ebből a magamba süppedt állapotból.
Fokozatosan tudatára ébredtem annak a bátorságnak, amit a kórházban
láttam. Láttam a sok betegtől leterhelt, mégis örökké derűs nővéreket.
Szeretetet és türelmet láttam a hozzátartozók arcán, akik csendben
fogták szeretteik kezét a kezelések hosszú órái alatt. Láttam egy
reszkető férfit, aki idegen nyelvet tanult; a tudás szeretete fénylett
a szemében. Láttam ápoltakat, amint sapkát kötöttek másoknak, akiknek a
kemoterápia következtében kihullott a hajuk.
A kórháznak derűt kölcsönöztek a friss virágok, a házi sütemények, a
fenyő karácsonykor, és a hímes tojások húsvétkor. A játékos kedvű
"terápiás kutyák" a vidámság forrásai voltak. Itt mindenki törődött a
másikkal, bármilyen is volt a kora, neme vagy a bőre színe. Az élet és
a szeretet virágzott ezen a helyen, a kedvesség magjaiból táplálkozva.

Imádság: Nyisd fel szemünket Urunk, hogy lássuk a bátor és könyörületes
emberekben kifejeződő szeretetedet. Ámen.

Ha keressük Isten szeretetének bizonyítékát, látni fogjuk.
Judy Gattis Smith (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A RÁK MIATT KEZELT BETEGEKÉRT!