Csendes Percek július 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 15., V, 03:41:01 CEST

                      2007. július 15. vasárnap

1Sám 3,1-10.

1 Az ifjú Sámuel pedig az ÚR szolgája volt Éli felügyelete alatt. Abban
az időben ritkaság volt az ÚR igéje, nem volt gyakran látomás. 2 Egy
napon az történt, hogy Éli a szokott helyén feküdt. Szeme már
homályosodni kezdett, alig látott. 3 Az Isten mécsese még nem aludt el,
és Sámuel ott feküdt az ÚR templomában, ahol az Isten ládája volt. 4 Az
ÚR szólította Sámuelt, és ő így felelt: Itt vagyok. 5 Majd odafutott
Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
válaszolt: Nem hívtalak, menj vissza, feküdj le! Elment tehát, és
lefeküdt. 6 De újra szólította az ÚR Sámuelt, Sámuel pedig fölkelt,
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
felelt: Nem hívtalak, fiam, menj vissza, feküdj le! 7 Sámuel még nem
ismerte az URat, mert az ÚR még nem jelentette ki igéjét neki. 8 Az ÚR
azonban harmadszor is szólította Sámuelt. Ő pedig fölkelt, megint
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ekkor értette
meg Éli, hogy az ÚR szólítja az ifjút. 9 Azért ezt mondta Éli
Sámuelnek: Menj, feküdj le, és ha újból szólít, ezt mondd: Szólj, URam,
mert hallja a te szolgád! Sámuel elment, és lefeküdt a helyére. 10 Az
ÚR pedig eljött, megállt, és szólította, mint azelőtt: Sámuel, Sámuel!
Sámuel pedig így felelt: Szólj, mert hallja a te szolgád.

                              FIGYELJ!

Akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai. (Róm 8,14)

Meleg nyári nap van, a szélharang csilingel, a szomszédban kutyák
ugatnak, a két gyermekem pedig homokozik, és elmélyülten beszélget.
Aztán a távolból egy halk fütyülő hang hallatszik. Kétéves gyermekem
abbahagyja a játékot, és kis homokos ujjával a hang felé mutatva
mondja: "Vonat!"
Nagyon sokféle hangot képes felismerni, elbűvöl a hallásával. Amikor
még csecsemő volt, észrevettem, hogy egy tojás feltörése is képes őt
felébreszteni a délutáni szunyókálásából. De ezek a "jó fülek" nem
mindig bizonyultak áldásosnak!
Mégis, a jó hallása arra emlékeztet, hogy szülőként milyen fontos a
szerepem mindkét gyermekem életében. Nagyon sokféle hangot lehet
"hallani" ebben a világban. Arra akarom őket megtanítani, hogy Isten
hangjára figyeljenek. Ezért a Bibliából olvasok nekik, dicsőítő
énekeket énekelek, megtanítom őket imádkozni, és Istenre figyelni.
Tudom, hogy mire felnőnek, rengeteg hang fogja őket bombázni, ezért
mindig imádkozom Istenhez, hogy az ő hívó hangját a nagy hangzavarban
is felismerjék. Azért is imádkozom, hogy örömmel hallják meg Isten hívó
szavát és ez az örömük Istenben soha el ne múljon.

Imádság: Mennyei Atyánk, nyisd meg füleinket, hogy mindig meghalljuk a
hangodat. Vezess minket, miközben másoknak igédet hirdetjük. Ámen.

Isten mire hív ma engem?
Jody Suiter (Kansas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKRE GYEREKEK VANNAK BÍZVA!