Csendes Percek július 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 11., Sze, 03:41:01 CEST

                       2007. július 11. szerda

Fil 3,1-11.

1 Egyébként pedig, testvéreim, örüljetek az Úrban. Hogy ugyanazt írjam
nektek, az engem nem fáraszt, titeket viszont megerősít. 2 Óvakodjatok
a kutyáktól, óvakodjatok a gonosz munkásoktól, óvakodjatok a
megmetéltektől! 3 Mert mi vagyunk a körülmetéltek, akik Isten Lelke
szerint szolgálunk, és Krisztus Jézussal dicsekszünk, és nem a testben
bizakodunk. 4 Pedig nekem lehetne bizakodásom a testben is. Ha
másvalaki úgy gondolja, hogy testben bizakodhat, én méginkább: 5
nyolcadik napon metéltek körül, Izráel népéből, Benjámin törzséből
származom, héber a héberek közül, törvény szempontjából farizeus, 6
buzgóság szempontjából az egyház üldözője, a törvényben követelt
igazság szempontjából feddhetetlen voltam. 7 Ellenben azt, ami nekem
nyereség volt, kárnak ítéltem a Krisztusért. 8 Sőt most is kárnak
ítélek mindent Krisztus Jézus, az én Uram ismeretének páratlan
nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam, és szemétnek ítélek mindent,
hogy Krisztust megnyerjem. 9 Hogy kitűnjék rólam őáltala: nincsen saját
igazságom a törvény alapján, hanem a Krisztusba vetett hit által van
igazságom Istentől a hit alapján, 10 hogy megismerjem őt és feltámadása
erejét, valamint a szenvedéseiben való részesedést, hasonlóvá lévén az
ő halálához, 11 hogy valamiképpen eljussak a halottak közül való
feltámadásra.

                         ÉRTÉKTELEN DOLGOK

Add, hogy szívem intelmeidre hajoljon, ne a haszonlesésre! Fordítsd el
tekintetemet, hogy ne nézzek hiábavalóságra, a te utadon éltess engem!"
(Zsolt 119,36-37)

Nagymamám haldoklott, és mi mindketten tudtuk ezt. Beszélni szeretett
volna, de az infúziós cső miatt nem tudott. Felolvastam neki a Zsolt
23-at és más kedvenc részeit a Bibliából, utána pedig elénekeltem a
kedvenc énekeit. Mire az elfekvőbe került, a házát eladták, a holmija
szétszóródott, de őt ez cseppet sem érdekelte. Az elméjét és szívét
teljesen betöltötte a hazaköltözés utáni vágyakozás, a boldog pillanat,
amikor megláthatja Istent és szeretteit, akik "Krisztusban" távoztak
el. Később a temetésen senki nem szólt egy szót sem azokról a
tárgyakról, amelyek az övéi voltak. Mindenki a hitével kapcsolatos
történeteket mesélt, és hogy mennyire kedves volt.
A mi életünk miről árulkodik, melyek számunkra a legfontosabb értékek?
Krisztus az életünk középpontja, vagy olyan dolgokat gyűjtünk, amelyek
végül máséi lesznek? Pál erről így beszél a Fil 3,8-ban: "Sőt most is
kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az én Uram ismeretének páratlan
nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam, és szemétnek ítélek mindent,
hogy Krisztust megnyerjem."

Imádság: Drága Mennyei Atyánk, segíts nekünk szeretni téged teljes
erőnkből, tiszta szívből és lélekből. Ámen.

Mit árul el az életem a számomra fontos értékekről?
Sara Salser (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A HALDOKLÓ EMBERTÁRSAINKÉRT!