Csendes Percek július 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 10., K, 03:41:01 CEST

                        2007. július 10. kedd

2Móz 4,10-20.

10 Akkor ezt mondta Mózes az ÚRnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesen
szóló. Ezelőtt sem voltam az, de azóta sem vagyok, hogy szolgáddal
beszélsz. Sőt nehéz ajkú és nehéz nyelvű vagyok én. 11 De az ÚR ezt
mondta neki: Ki adott szájat az embernek? Ki tesz némává vagy süketté,
látóvá vagy vakká? Talán nem én, az ÚR?! 12 Most azért menj! Én leszek
a te száddal, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj! 13 De ő azt
felelte: Kérlek, Uram! Küldj mást, akit küldeni tudsz! 14 Ekkor az ÚR
haragra gerjedt Mózes ellen, és azt mondta: Van neked egy testvéred, a
lévita Áron. Tudom, hogy ő jól tud beszélni. Sőt jön is már eléd, és ha
meglát, szívből fog örülni. 15 Beszélj azért vele, és add szájába a
szavakat! Én pedig a te száddal és az ő szájával leszek, és
megtanítalak benneteket arra, hogy mit cselekedjetek. 16 Ő majd beszél
helyetted a néppel. Ő lesz a te szád, te pedig istenként állsz
mellette. 17 Vedd a kezedbe ezt a botot is, és tégy vele jeleket!
18 Ekkor visszament Mózes Jetróhoz, az apósához, és így szólt hozzá:
Szeretnék visszamenni testvéreimhez Egyiptomba, hadd lássam, élnek-e
még? Jetró így felelt Mózesnek: Menj el békességgel! 19 Az ÚR ugyanis
azt mondta Mózesnek Midjánban: Menj vissza Egyiptomba, mert meghaltak
mindazok az emberek, akik halálra kerestek téged. 20 Ekkor fogta Mózes
a feleségét és fiait, szamárra ültette őket, hogy visszatérjen Egyiptom
földjére. Isten botját is kezébe vette Mózes.

                       EGYSZERŰEN CSAK TEDD!

Az Úr szavát hallottam, aki ezt mondta: Kit küldjek el, ki megy el
követségünkben? Én ezt mondtam: Itt vagyok, engem küldj! (Ézs 6,8)

Az égő csipkebokor élménye után Isten megbízta Mózest, hogy vezesse ki
a zsidó népet a szolgaságból. Ő viszont vonakodott. Hiszen miután
évekkel azelőtt elmenekült Egyiptomból, jól berendezkedett a Sínai
vidékén. Felesége, gyermekei lettek, és apósa nyájait őrizte. Nem
akarta otthagyni mindezt egy bizonytalan kimenetelű nehéz feladatért.
Nem is érezte magát alkalmasnak. De Istent nem olyan könnyű lebeszélni
valamiről, így hát végül Mózes elindult Egyiptomba.
Hozzá hasonlóan mi is szembesülünk nem kívánatos helyzetekkel,
melyekben önmagunkat megtagadva Isten akaratát kell tennünk. Ezek
ritkán kellemesek, és talán megpróbáljuk meggyőzni Istent arról, hogy
nem mi vagyunk a megfelelő ember a feladatra. De Istennek különös
képessége van arra, hogy gyenge, megtört életű emberekkel csodát
tegyen.
Az már titok, hogy közben hitünk megerősödik, és Urunk dicsőségére
szolgál. Bízhatunk abban, hogy ő velünk lesz, megerősít és átsegít a
legnehezebb körülményeken is. Adja Isten, hogy az "Ó, Uram, küldj
valaki mást!" kérés helyett így kiáltsunk: "Itt vagyok, engem küldj!"

Imádság: Mindenható Isten, veled semmi sem lehetetlen! Segíts, hogy
bátran vállaljuk küldetésünket. Ámen.

Ne vitatkozzunk Istennel, csak engedelmeskedjünk!
Lynda R. Nedrow (Nevada, USA)

IMÁDKOZZUNK A "LEHETETLEN" HELYZETBEN LÉVŐKÉRT!