Csendes Percek július 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 8., V, 03:41:01 CEST

                       2007. július 8. vasárnap

Kol 3,1-10.

1 Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek, amik odafent
vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten jobbján ül. 2 Az
odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel. 3 Mert meghaltatok, és a
ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben. 4 Mikor
Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek
dicsőségben.
5 Öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre irányul: a
paráznaságot, a tisztátalanságot, a szenvedélyt, a gonosz kívánságot és
a kapzsiságot, ami bálványimádás, 6 mert ezek miatt haragszik Isten. 7
Ti is ezeket tettétek egykor, amikor ezekben éltetek; 8 most azonban
vessétek el magatoktól mindezt: a haragot, az indulatot, a gonoszságot,
az istenkáromlást, és szátokból a gyalázatos beszédet. 9 Ne hazudjatok
egymásnak, mert levetkőztétek a régi embert cselekedeteivel együtt, 10
és felöltöztétek az új embert, aki Teremtőjének képmására állandóan
megújul, hogy egyre jobban megismerje őt.

                     TÖKÉLETESSÉG NÉLKÜL ÁLDÁS?

Legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak,
ahogyan Isten is megbocsátott. (Ef 4,32)

A családunkban dúló heves konfliktusok idején az Úrhoz kiáltottam: "Hol
rontottuk el, Uram? Hát nem jártunk együtt a templomba, olvastuk a
Bibliát, imádkoztunk közösen, nem tettünk-e meg minden dolgot, amely
összetart egy családot? Miért nem tudunk kijönni egymással, ha te ott
vagy mindannyiunk életében?" Hibásnak éreztem magam.
Miközben a bibliaolvasásban kerestem vigasztalást, rájöttem, hogy a
családi konfliktusok egyáltalán nem új keletűek. Ábel a testvéri
rivalizálás miatt halt meg. Jákób, az édesanyja által bátoríttatva,
becsapta apját és bátyját. Sámson nem engedelmeskedett szüleinek a
párválasztás idején. Mindez néhány kiragadott példa a Bibliából. Mégis,
Isten, választott népének történelmében ezeken az embereken keresztül
munkálkodott. Megtaláljuk őket a hithősök felsorolásában a Zsid 11-ben.
Az én családom sem tökéletes, de már nem is keresem a tökéletességet
benne. Helyette azt tanulgatjuk, hogy ismerjük be hibáinkat. Törekszünk
arra, hogy becsületesek és megbocsátóak legyünk, és az egymásra
figyelés segítségével helyreállítsuk és építsük kapcsolatainkat,
nézeteltéréseink ellenére is.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy te elfogadsz minket úgy, ahogy
vagyunk. Segíts megnyitni szívünket mások felé. Ámen.

Nem kell tökéletesnek lennünk ahhoz, hogy Isten munkálkodhasson bennünk
és általunk.
Roxane Ricciardi (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KRÍZISHELYZETBEN LÉVŐ CSALÁDOKÉRT!