Csendes Percek július 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 7., Szo, 03:41:01 CEST

                       2007. július 7. szombat

Mt 4,18-22.

18 Amikor a Galileai-tenger partján járt Jézus, meglátott két testvért,
Simont, akit Péternek hívtak, és testvérét, Andrást, amint hálójukat a
tengerbe vetették, mivel halászok voltak. 19 Így szólt hozzájuk:
"Jöjjetek utánam, és én emberhalászokká teszlek titeket." 20 Ők pedig
azonnal otthagyták hálóikat, és követték őt. 21 Miután tovább ment
onnan, meglátott két másik testvért, Jakabot, a Zebedeus fiát és
testvérét, Jánost, amint a hajóban atyjukkal, Zebedeussal együtt
rendezték hálóikat, és őket is elhívta. 22 Ők pedig azonnal otthagyták
a hajót és atyjukat, és követték őt.

                          AKAROM, AKAROM!

Jézus így szólt hozzájuk: "Jöjjetek utánam, és én emberhalászokká
teszlek titeket. (Mt 4,19)

Megkértek, hogy a gyermekek számára készítsek egy jelenetet a Jézus
követéséről szóló istentisztelet témájának ábrázolására. Néhány
gyülekezeti fiatalt vontam be, hogy segítsenek eljátszani a tanítványok
elhívásáról szóló történetet. Elkezdtem mondani a szerepem: "Jézus így
szólt: Máté akarsz követni engem?" Lassan, és szégyenlősen előrejött
egy kamasz, s ezt motyogta: "Igen, Jézus, követni akarlak!" Egyik
"tanítvány" a másik után jött előre hívásomra, inkább lámpalázasan,
mint lelkesülten. Elhűlve néztem, nem így képzeltem el a jelenetet.
Végül így szóltam: "Péter, Jézus hív, akarod-e követni? John, egy
fiatal fiú, aki Pétert játszotta, kiugrott a padból, arca sugárzott az
örömtől és az izgalomtól. "Igen, Jézus, követni akarlak téged!" Szívből
átölelt engem és a többi tanítványt, örvendezve, hogy Jézus ilyen nagy
kiváltságban részesítette.
Meghatódtunk. John egy szellemileg fogyatékkal élő fiú volt. Talán soha
sem fog tudni mindent úgy megtenni, mint mi, de aznap Isten
küldötteként szép példáját adta, hogyan kell kifejezni Jézus
követésének örömét.

Imádság: Úr Jézus Krisztus, követésedben tölts be minket örömmel és
lelkesedéssel, segíts szeretettel átölelni mindenkit, akik társaink a
te utadon. Ámen.

Szeretnék keresztyén lenni, ha minden hívő olyan lenne, mint én?
Jessie Schut (Alberta, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A SERDÜLŐKKEL FOGLALKOZÓKÉRT!