Csendes Percek július 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 6., P, 03:41:02 CEST

                        2007. július 6. péntek

1Sám 17,31-37.

31 Amikor meghallották, mit beszélt Dávid, jelentették Saulnak, ő pedig
magához rendelte. 32 Dávid ezt mondta Saulnak: Senki se csüggedjen el
emiatt, elmegy a te szolgád, és megvív ezzel a filiszteussal. 33 De
Saul ezt mondta Dávidnak: Nem mehetsz el, hogy megvívj ezzel a
filiszteussal, mert még fiatal vagy, ő pedig harcedzett férfi fiatal
kora óta. 34 Dávid azonban így felelt Saulnak: Pásztor volt a te
szolgád apja juhai mellett, és ha jött egy oroszlán vagy medve, és
elragadott egy bárányt a nyájból, 35 utánamentem, leterítettem, és
kiragadtam a szájából. Ha pedig ellenem támadt, megragadtam a
szakállánál fogva, leterítettem, és megöltem. 36 Leterítette a te
szolgád az oroszlánt is, a medvét is: így jár majd ez a körülmetéletlen
filiszteus is, mint azok közül bármelyik, mivel csúfolta az élő Isten
seregét. 37 Azután ezt mondta Dávid: Az ÚR, aki megmentett engem az
oroszlán és a medve karmától, meg fog menteni ennek a filiszteusnak a
kezéből is. Saul így felelt Dávidnak: Menj el, az ÚR legyen veled!

                          REJTETT ÁLDÁSOK

Isten a mi oltalmunk és erősségünk, mindig biztos segítség a
nyomorúságban. Azért nem félünk, ha megindul is a föld, és hegyek
omlanak a tenger mélyébe. (Zsolt 46,1-2)

Egyik év januárjában Vermontban dolgoztam, és egy vidéki családnál
laktam. Azt mondták, hogy a házukból gyönyörű a kilátás a környező
hegyekre. De a három napig tartó nagy havazás miatt ebből semmit sem
láttam. A negyedik napon végre elállt a havazás, és a hegyekben a
frissen esett hóra vetődő reggeli napsugarak olyan csodálatos látványt
nyújtottak, amelyet nem fogok elfelejteni. A hegyek mind ott voltak
körülöttem, csak én nem láttam őket a hóviharban.
Az élet gyakran komoly betegséggel, munkanélküliséggel, az öregkor
küzdelmeivel próbál meg; fájdalmaink és aggódásaink visszatartanak
minket, hogy meglássuk az életünkben munkálkodó Istent. De vigaszt
nyerhetünk abból, hogy ő velünk volt a múltban, és megsegített. Ha nem
is látjuk most az utat, Isten velünk van, és a szabadulásunkat
munkálja.
Amikor Dávid az óriás Góliáttal harcolt, tudta, hogy Isten vele volt a
múltban, a veszélyes helyzetekben, és így lesz ez most is. Isten, aki
átsegített minket a múlt viharain, kivezet a mai fergetegből is.

Imádság: Urunk, Istenünk, köszönjük, hogy mindig velünk vagy, és a
javunkat, szabadulásunkat munkálod. Ámen.

Isten mellettünk áll, amikor "óriásokkal" küzdünk.
Dick Ryley (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK EGY NEHÉZ HELYZETBEN LÉVŐ BARÁTUNKÉRT!