Csendes Percek július 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Júl. 5., Cs, 03:41:01 CEST

                      2007. július 5. csütörtök

Róm 3,21-26.

21 Most pedig a törvény nélkül jelent meg Isten igazsága, amelyről
bizonyságot is tesznek a törvény és a próféták. 22 Isten pedig ezt az
igazságát most nyilvánvalóvá tette a Krisztusban való hit által minden
hívőnek. Mert nincs különbség: 23 mindenki vétkezett, és híjával van az
Isten dicsőségének. 24 Ezért Isten ingyen igazítja meg őket
kegyelméből, miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által. 25 Mert az
Isten őt rendelte engesztelő áldozatul azoknak, akik az ő vérében
hisznek, hogy igazságát megmutassa. Isten ugyanis az előbb elkövetett
bűnöket elnézte 26 türelme idején, hogy e mostani időben mutassa meg
igazságát: mert ahogyan ő igaz, igazzá teszi azt is, aki Jézusban hisz.
[...]

                     SZÜKSÉG VAN A BOCSÁNATRA?

Ha pedig nem bocsátotok meg az embereknek, Atyátok sem bocsátja meg a
ti vétkeiteket. (Mt 6,15)

"És bocsásd meg a mi bűneinket, mert mi is..." (Lk 11,4). Nem tudtam
befejezni a Miatyánk jól ismert mondatát. Megbocsátani? Hogyan
bocsássak meg annak az idegennek, aki két nappal ezelőtt ellopta a
levéltárcámat? Megdöbbenés, harag és félelem érzése kavargott bennem,
egészen belebetegedtem. Ahelyett, hogy megbocsátásért imádkoztam volna,
csak azért könyörögtem, bár tartaná meg a tolvaj a pénzt, és dobná el a
tárcát. Hiszen a benne lévő iratokkal akár vissza is élhetne.
A következő hetekben megpróbáltam megbocsátani mindenkinek, de a
szavaim nem voltak őszinték. Egyik nap, amikor kevéssé voltam
zaklatott, elhatároztam, hogy imádkozni fogok ezért az emberért, hogy
jusson el valahogy Jézus megismerésére. Tudja meg, hogy Jézus meghalt a
kereszten, így bűneinkre van bocsánat. Amint imádkoztam, belül
megszólalt egy hang: "És neked milyen bűnöket kell megbocsátani?
Esetleg, hogy nem tudsz megbocsátani az ellened vétkezőnek?" Perceken
belül sok más bűnöm is elém került.
Végül beláttam, hogy én legalább olyan bűnös ember vagyok, mint a
tárcámat ellopó személy. Isten teremtett mindkettőnket, és Jézus
mindkettőnkért meghalt a kereszten. Ez a gondolat segített a
megbocsátásban és gyógyulásban.

Imádság: Szerető Atyánk, bocsáss meg nekünk, és segíts, hogy mi is
megbocsássunk az ellenünk vétkezőnek. Ámen.

Miért kell bocsánatot kérnem?
Deb Vellines (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A ZSEBTOLVAJOKÉRT ÉS ÁLDOZATAIKÉRT!