Csendes Percek január 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jan. 30., K, 03:41:04 CET

                        2007. január 30. kedd

Ef 4,17-24.

17 Mondom tehát, és tanúsítom az Úr nevében, hogy többé nem élhettek
úgy, ahogyan a pogányok élnek hiábavaló gondolkodásuk szerint. 18 Az ő
elméjükre sötétség borult, és elidegenedtek az Istennek tetsző élettől,
mert megmaradtak tévelygésükben, és megkeményedett a szívük. 19 Ezért
erkölcsi érzékükben eltompulva, gátlástalanul mindenféle tisztátalan
tevékenységre vetemedtek nyereségvágyukban. 20 Ti azonban nem így
tanultátok a Krisztust; 21 ha valóban úgy hallottatok róla, és kaptatok
felőle tanítást, ahogyan az megvalósult Jézusban. 22 Vessétek le a régi
élet szerint való óembert, aki csalárd és gonosz kívánságok miatt
megromlott; 23 újuljatok meg lelketekben és elmétekben, 24 öltsétek fel
az új embert, aki Isten tetszése szerint valóságos igazságban és
szentségben teremtetett.

                              RÉTEGEK

Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és
megtisztít minket minden gonoszságtól. (1Jn 1,9)

Amikor sétálni megyek télen, rétegesen öltözködöm. Be vagyok bugyolálva
tetőtől talpig. Ahogy kezdek felmelegedni, lazítok a sálamon, később
egészen letekerem a nyakamról. Leveszem a kesztyűmet, sapkámat, s
kigombolom a dzsekimet. Föl vagyok készülve a hideg reggelekre, de
kellemetlen magammal vinni az összes szükséges ruhadarabot a sétára.
Más rétegeket is hordok magamon - lelkieket. Beburkol a szeretettel
kibélelt és alkotókészséggel ékesített hit. Fojtogat a nehezteléssel
megkötött, és haraggal, irigységgel megcsomózott büszkeség. Le kellene
vetni az utóbbiakat. Bárcsak olyan egyszerű volna levetni magamról a
büszkeséget, mint kibújni a kesztyűmből!
A szabadulás, amit a fölösleges ruhákat levetve éreztem ma, olyan, mint
amire a lelkem sóvárog, levetni a bűnt és kibújni mindenből, ami lehúz.
Már megkaptam az engedélyt, a megbocsátást, hogy eldobjam mindezt a
súlyt, és szabadon járjak. Jézus Krisztus adta nekem ezt a szabadságot,
amikor meghalt értem. Mégis, mindmáig magammal hurcolok kellemetlen
terheket. Késznek kell lennem, hogy levessem ezeket a rétegeket. És ezt
akarom tenni; szabadon akarok járni.

Imádság: Köszönjük Atyánk, hogy Fiad életét adtad értünk. Segíts minden
nap képesnek lennünk azokra a változtatásokra, amelyek által még jobban
a tiéd lehetünk. Ámen.

Milyen megterhelő réteget hámozhatok le ma magamról?
Lisa Bogart (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK HAJLANDÓSÁGÉRT A VÁLTOZTATÁSRA!